Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Što vaš kaže, što je hit?

Mozak tinejdžera može predvidjeti glazbene hitove!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Istraživanje je provedeno 2006. godine na uzorku od 27 osoba između 12 i 17 godina.

2006. na Sveučilištu Emory u Atlanti, SAD, provedeno je istraživanje koje pokazuje kako moždane aktivnosti tinejdžera snimljene dok slušaju nove pjesme, mogu pomoći u predviđanju popularnosti pjesama.

Pročitajte i ovo Ilustracija Neobično ponašanje Društvenim mrežama širi se neobičan trend tinejdžera: Stručnjakinja objasnila što se događa Ilustracija Policija na nogama Užas u Švedskoj: Upucana tri tinejdžera, prevezeni su u bolnicu

Bernsov istraživački laboratorij odabrao je 120 pjesama relativno nepoznatih glazbenika,a živčane reakcije tinejdžera  na njih snimane su posebnom tehnikom. Svaki ispitanik morao je pjesmu ocijeniti sa brojem od 1 do 5. Pjesme korištene u istraživanju morale su biti nepoznate kako bi se osigurao uvjet da ispitanici prvi put čuju te pjesme.

Zanimljivo je da je ovo istraživanje imalo sasvim rugu svrhu. Naime, njime se željelo shvatiti kako pritisak vršnjaka utječe na mišljenje tinejdžera. No, 3 godine nakon istraživanja, glavni istraživač Greg Berns, uočio je da je jedna od nepoznatih pjesama korištena u istraživanju postala veliki hit.

'Sjetio sam se da imamo taj jedinstveni skup podataka moždanih reakcija djece koja su slušala  pjesme prije nego su postale popularne.' rekao je Greg Berns.

Komparativna analiza otkrila je da su živčani podaci imali statistički značajnu stopu predviđanja popularnosti pjesama, mjerenu po njihovoj prodaji između 2007. i 2010.

Ipak, istraživanje je ograničeno jer je uključivalo samo 27 osoba i svi su bili tinejdžeri koji čine samo oko 20 posto kupaca vezanih za glazbenu industriju. Većina pjesama korištenih u istraživanju ispale su neuspjesi sa zanemarivim prodajama. A samo su tri pjesme dostigle kriterije industrije kao potvrđen hit: više od 500.000 prodanih primjeraka, što albuma na kojima se nalazi pjesma, što prodaje preko interneta.

Moždane reakcije mogle su predvidjeti oko trećinu pjesama koje će se na kraju prodati u više od 20.000 primjeraka. Podaci su još jasniji bili za pjesme koje su ispale komercijalni neuspjesi. Oko 90 posto pjesama koje su izazvale uglavnom slab odgovor živčanog nagradnog centra tinejdžera prodale su se u manje od 20.000 primjeraka.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene