Piše povijest

Imali su puno sreće kada su otkrili ovu životinju

Arheolozi su na Madagaskaru otkrili fosil izvanrednog stvorenja koje je živjelo prije oko 66 milijuna godina.

Nema nikakve sumnje da su znanstvenici imali puno sreće kada su otkrili životinju iz doba dinosaura koja dovodi u pitanje dosadašnje razumijevanje povijesti sisavaca.

Pročitajte i ovo Arheološko nalazište u crkvi u Karlovcu - 5 Arheolozi na terenu Tijekom obnove crkve pronađeno pravo povijesno blago: "Izlistavamo slojeve prošlosti Karlovca" Ekspedicija na Sredozemlju - 6 Fascinantni prizori Nevjerojatna ekspedicija u kojoj su sudjelovali i hrvatski znanstvenici: "Ovo je stvarno vrhunac"

Arheolozi su na Madagaskaru otkrili fosil izvanrednog stvorenja koje je živjelo prije oko 66 milijuna godina i s težinom od oko devet kilograma bilo je golemo u usporedbi s većinom ostalih sisavaca iz razdoblja mezozoika.

Sudeći prema odlično sačuvanom kosturu, zaključili su da se radi o biljojedu snažnih čeljusti, odličnim njuhom, dobro razvijenim sluhom i nevjerojatnim noćnim vidom. Nazvali su ga Vintana sertichi, što na malagasi jeziku znaći 'sreća', referirajući se na nevjerojatne okolnosti u kojima su ga otkrili.

FOTO Snimke iz zraka mogle bi pomoći rasvijetliti misterij

Tijekom iskapanja na Madagaskaru 2001., znanstvenici su pronašli 68 kilograma težak komad pješčenjaka prepun ribljih fosila. Kada su ga pregledali kompjutoriziranom tomografijom na sveučilištu Stony Brook u američkoj saveznoj državi New York, vidjeli su puno više od riba.

'Šokirali smo se vidjevši na ekranu kostur sisavca', rekao je paleontolog David Krause, autor studije objavljene u znanstvenom časopisu Nature.

Za Vintanu je rekao da je bio drugi najveći poznati sisavac iz doba dinosaura, kada je većina životinja te skupine bila mala. Najveći je bio Repenomamus nalik jazavcu iz ranijeg geološkog razdoblja krede.

FOTO Pogledajte prve fotografije 'kraja svijeta'

Vintana je živjela neposredno prije nego što su dinosauri izumrli uslijed udar asteroida na Zemlju, događaja koji je otvorio put dominaciji sisavaca na planetu.

Vintana je pripadnik nedovoljno istražene skupine primitivnih sisavaca gondvanaterijansa koji su živjeli na superkontinentu Gondvani i dosad su bili poznati samo preko otkrivenih zubi i dijelova čeljusti. (Hina)