Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Donosimo vam četiri ideje koje potiču kreativnost i jednu koja se oduvijek koristi, ali je potpuno beskorisna.


Pokatkad trebamo biti kreativni, a kreativnih ideja niotkud.

Vezani članci Kreativci (Foto: izismile.com) Bilo im je toliko dosadno da su od muke stvorili remek-djela Oglasi (Foto: klyker.com) Neki oglašivači rade sve kako bi privukli pažnju, jesu li pretjerali?

1. Postavljanje jasnih ciljeva
Jasno postavljeni ciljevi uvelike olakšavaju njihovo ostvarivanje. Prvo treba definirati situaciju, zatim vrijeme koje imate za izvršenje određenog zadatka. Atraktivno rješenje sljedeći je kriterij, a onda i realističnost. Naime, pozitivno formulirani ciljevi motiviraju, dok negativni deprimiraju i otežavaju njihovo ostvarivanje. Zadnji je kriterij završetak, odnosno, određivanje datuma do kojega bi se taj cilj trebao i ostvariti.

2. Mind-map
Radi se o vrlo jednostavnoj metodi, gdje pišete popis različitih ideja, i onda kako vam koja dođe, tako ju zapišete na za nju predviđeno mjesto. Takav vam popis omogućava da 'skačete' iz ideje u ideju, bez da izgubite početnu nit, jer ste svaku stavku procesa brižno zapisali. Tony Buzan, čovjek koji je izmislio 'mind-map', kaže kako je najbolje nacrtati nešto vezano uz temu, jer crteži asociraju snažnije od riječi. I onda jednostavno oko tog crteža zapisujete riječi, odnosno ideje oko rješavanja tog zadatka.

>> Lista 5 nevjerojatno utjecajnih praznovjerja!

3. Disneyeva metoda
Ako želite doći do kreativnih ideja, ne smijete razmotriti previše njih odjednom. Također ne trebate istodobno razmišljati o provedbi ideja i ispitivati ih, piše Zeit. Ukoliko to budete radili, nikada nećete doći do rezultata. Walt Disney je tako radio. On je svoj tim podijelio među sanjare, realiste i kritičare, a svaka je skupina radila samo iz te jedne perspektive.

4. Negativno razmišljanje
Upitajte se koji je najgori mogući ishod. To pomaže. Onda znate što trebate činiti, bilo to ispisivanje kopija rada ili slično. Ponekad se doista isplati razmišljati pesimistično.

5. Nikada ne brainstormajte!
Brainstorming zapravo uopće ne pomaže. Zajednička kreativnost jednostavno ne funkcionira i to je i znanstveno dokazano. Sveučilište u Utrechtu provelo je eksperiment i pokazalo kako grupe pokazuju od 20 do 50 posto manje ideja, nego pojedinci koji su se koncentrirali na određeni problem. A ni ideje koje su grupe predstavile nisu bile baš originalne. Razlog tomu bio je što u grupama vlada svojevrstna hijerarhija i natjecanje, pa ne mogu svi ravnopravno izraziti svoje mišljenje. Kada drugi pričaju, vi ste zauzeti vlastitim mislima i idejama i čuvate ih za kasnije, umjesto da ih slobodno podijelite s drugima.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook