Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Šef Instagrama rekao je da ipak ne namjeravaju prodavati fotografije oglašivačima, no brojni korisnici izgubili su povjerenje u ovu kompaniju i već traže alternative


Kada je početkom travnja Zuckerberg dao milijardu dolara za Instagram – kompaniju koja do tada uopće nije zarađivala, svima je bilo jasno da će s vremenom Facebook morati predstaviti poslovni model putem kojeg će unovčiti veliku korisnički bazu Instagrama i milijune fotografija koje oni uređuju i dijele putem ove mreže.

Vezani članci Slika nije dostupna Odgodio posao od milijardu dolara da bi pogledao seriju! Slika nije dostupna Osnivač Instagrama od Zuckerberga je tražio čak dvije milijarde dolara!

Ovog tjedna Instagram je objavio nova pravila privatnosti u kojima navode da će informacije korisnika s ove društvene mreže dijeliti s Facebookom, ali navodi se i da imaju pravo prodavati slike korisnika bez njihova znanja i bez ikakve naknade za kompenzaciju.

Zuckerbergova milijarda dolara razljutila milijune korisnika!

Na nekoliko internetskih stranica ovaj su potez Kevina Systroma i Marka Zuckerberga nazvali 'samoubojstvom Instagrama' te je gotovo nevjerojatno da su u Instagramu odlučili uvesti ova nova pravila u vrijeme kada se toliko priča o kršenju privatnosti na internetu i društvenim mrežama, a pogotovo što je često u centru skandala s kršenjem privatnosti upravo Facebook.

Iako i po novim pravilima korisnici sami mogu odabrati kome će njihove fotografije biti vidljive (na taj će se način korisnici moći obraniti od uhođenja putem ove mreže), mogućnost da se njihove fotografije pokazuju izvan Instagrama i u reklamama zgrozila je mnoge.

Nakon što su korisnici saznali za nova pravila, mnogi su najavili da namjeravaju ugasiti profil na ovoj mreži te da će se prebaciti na neki od konkurentskih servisa poput Twittera ili Flickra. Osim 'običnih' korisnika koji bi se mogli pojavljivati u reklama, a da toga nisu niti svjesni, nova su pravila posebno opasna za profesionalne fotografe i časopise jer, teoretski, Instagram i oglašivači mogli bi iskoristiti njihove profesionalne fotografije objavljene na toj mreži.

Na to je upozorio i Noah Kalina, fotograf koji je snimao vjenčanje Marka Zuckerberga i koji je upozorio da će, ako će se njegove fotografije zaista dijeliti s oglašivačima, on i brojni njegovi prijatelji odmah napustiti ovu mrežu. Također, nakon najave ovih pravila privatnosti iz National Geographica su objavili da odustaju od daljnjeg objavljivanja fotografija na ovoj mreži te možda i ugase cijeli profil.

Pravila su 'zbunjujuće napisana' - Instagram ipak neće prodavati fotografije korisnika

Nakon ovih brojnih negativnih reakcija i najave korisnika da će napustiti mrežu, oglasio se i šef Instagrama Kevin Systrom – on je u tekstu 'Hvala vam i slušamo' koji je objavio na Instagramovom blogu napisao kako su s novim pravilima privatnosti htjeli naglasiti kako žele 'eksperimentirati s inovativnim oglašavanjem na Instagramu'.

Dodaje da su mnogi mediji prenijeli kako će Instagram, nakon što nova pravila stupe na snagu, početi prodavati fotografije korisnika bez ikakve naknade te kaže da to nije istina te oni ne namjeravaju prodavati fotografije korisnika.

Instagram će fotografije korisnika prodavati oglašivačima!

On je priznao je njihovu krivnju za 'zbunjujuće' napisana pravila privatnosti koja će u budućnosti promijeniti – neki smatraju da su ta pravila namjerno tako napisana kako bi Instagram mogao zarađivati na korisničkim fotografijama, no nakon ovakvih reakcija javnosti odlučili su od toga odustati. Systrom kaže da je njihova namjera bila omogućiti korisnicima i brandovima objavljivanje promotivnih postova i reklamiranje svojih profila (slično kao na Facebooku).

Ipak, bez obzira na Systromovo objašnjenje, već je napravljena velika šteta – Instagram je od jedne od omiljenih aplikacija preko noći mnogima postao samo još jedan alat s kojim će Zuckerberg iskoristiti privatnost korisnika za zaradu, a brojni su korisnici izgubili povjerenje i sigurnost koju su do sada imali u Instagram te već gledaju koje su alternativne aplikacije za uređivanje i dijeljenje fotografija putem mobilnih uređaja.  

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook