Pet puta veća

Otkrivena super Zemlja!

Zvijezda klase crvenog patuljka, za koju se već zna da se oko nje vrti hladan plinoviti div nalik Jupiteru, ima i jedan planet u svojoj "zelenoj zoni", odnosno zoni pogodnoj za razvoj života. Taj planet je pet puta veći od Zemlje i nalazi se na samo 16 svjetlosnih godina od nas.

Novootkriveni egzoplanet nazvan je Gliese 832c, po matičnoj zvijezdi, a astronomi pretpostavljaju kako bi mogao imati temperature na površini slične onima na Zemlji, no da bi mogao imati i ekstremne promjene godišnjih doba, ako ima atmosferu sličnu Zemljinoj.

Pročitajte i ovo Zvjezdarnica; ilustracija Odlična priča Jedini planetarij istočno od Zagreba nalazi se u malenom mjestu kraj Đakova Slika nije dostupna Spektakularna fotka VIDEO Planet lutalica snimljen u orbiti oko 'Sauronovog oka'

"Ako taj planet ima atmosferu sličnu Zemljinoj moguće je da na njemu ima i života, iako bi promjene godišnjih doba bile ekstremne", ističe profesor Chris Tinney, astronom sa Sveučilišta New South Wales i koautor članka o otkriću tog egzoplaneta, koji je prihvaćen za objavu u znanstvenom časopisu Astrophysical Letters, prenosi Sci-News.

Šokantna tvrdnja: 'Nove naseljive planete uništit će čovječanstvo!'

Zvijezda Gliese 832, koja je poznata i kao HD 204961 te LHS 3685, nalazi se u sazvježđu Grus, oko 16 svjetlosnih godina udaljenom od Zemlje. Ima upola manju masu i radijus od našeg Sunca.

Indeks sličnosti Gliese 832c egzoplaneta sa Zemljom je 0.81, što je usporedivo s egzoplanetima Gliese 667Cc, čiji je indeks 0.84 te Kepler-62e, čiji je indeks 0,83. Dakle novootkriveni egzoplanet je treći najveći potencijalni kandidat za novu Zemlju, ali koji ima jednu bitnu prednost pred konkurencijom, a ta je da je najbliži Zemlji.

"S vanjskim divovskim planetom i unutrašnjim potencijalno kamenim planetom, taj planetarni sustav može se promatrati kao minijaturna verzija našeg Sunčevog sustava", istaknuo je Tinney.