izvanredna
uživo

UŽIVO Ustavni sud: "Milanović ne može biti ni mandatar ni predsjednik Vlade ni ako podnese ostavku"

Nakupljanje prašine i plinova

ČUDESNO Prvi put u povijesti snimljeno formiranje planeta

Čovjek je po prvi put svjedočio procesu nastanka planeta, oko zvijezde udaljene 450 svjetlosnih godina od Zemlje.

Međunarodni tim znanstvenika je izravno pratio proces nastajanja planeta, koji se događa prilikom nakupljanja prašine i plinova u svemiru, koji se sabijaju kako bi formirali novi svemirski objekt, u ovom slučaju planet.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Kepler-78b FOTO U dalekom svemiru otkrivena paklena inačica Zemlje Slika nije dostupna Udaljen 57 svjetlosnih godina FOTO OVO su uočili astronomi u Svemiru!

Znanstvenici su dosad svukupno pronašli 1.900 planeta izvan Sunčeva sustava, no ovo je prvi put da su pronašli egzoplanet u procesu nastajanja, prenosi Independent.

Zvijezda LkCa, koja se nalazi na 450 svjetlosnih godina udaljenosti od Zemlje, otkrili su astronomi, ima oko sebi disk prašine i plinova. To je anomalija koja upućuje na to da će se nešto iz njega nastati. Znanstvenici pretpostavljaju da je to upravo proces nastajanja planeta.

Da, doista postoji!

"Ovo je prvi put na smo napravili fotografije planeta koji je definitivno još uvijek u procesu formiranja", rekao je profesor Peter Tuthill sa Sveučilišta u Sydneyju. "Problem je dosad bio u tome što kad imate indirektne dokaze, onda uvijek postoje alternativna objašnjenja koja mogu isto tako adekvatno objasniti dobivene podatke", dodao je.

Otkriće je napravljeno uz pomoć Large Binocular Telescope opservatorija, koji je napravljen upravo za pronalaske ovakvog tipa, a njegova posebnost je u tome što znanstvenicima omogućuje znatno oštriju sliku.