Astronomi potvrdili

Da, doista postoji!

Astronomi su otkrili još jedan udaljeni planet za koji pretpostavljaju da se nalazi u nastanjivoj zoni oko svoje matične zvijezde. Riječ je o takozvanoj super-Zemlji koja se nalazi na udaljenosti od 20 svjetlosnih godina od nas.

Astronomi su dugo vremena poricali postojanje egzoplaneta GJ 581d, koji se nalazi 20 svjetlosnih godina udaljen od Zemlje, nakon što je otkriven 2014. godine. Smatrali su da se radi o podatkovnom šumu uzrokovnaom zvjezdanim pjegama, poput onih na našem Suncu.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Kraj potrage? Pronađena najizglednija 'nova Zemlja' Slika nije dostupna Nakupljanje prašine i plinova ČUDESNO Prvi put u povijesti snimljeno formiranje planeta

No tim astronoma sa Sveučilišta Queen Mary u Londonu inzistira na tome da je planet stvaran, nakon preispitivanja svojih metoda pomoću kojih su ga i otkrili.

Promjena u potrazi za izvanzemaljskim životom: Ovako izgleda potencijalno nastanjiv egzoplanet

Ta je super-Zmelja identificirana još 2009. godine u orbiti oko zvijezde Gliese 581. Glavni autor studije o pronalasku GJ 581d egzoplaneta, dr. Guillem Anglada-Escudé, ističe da je otkrivanje tog planeta ogledni primjer primjene Doppler tehnike otkrivanja egzoplaneta, prenosi Metro.

'Uvijek postoje rasprave među znanstvenicima o tome kako interpretiramo podatke... da je način na koji se odnosimo prema tim podacima bio pravi, onda bi neke potrage za planetima u više zemaljskih opservatorija treba proći kroz ozbiljnu reviziju, jer su sve usmjerene prema otkrivanju još manjih planeta', zaključio je.