Kepler-78b

FOTO U dalekom svemiru otkrivena paklena inačica Zemlje

Istraživači su otkrili planet koji je veličinom i masom nalik Zemlji, no na njemu vlada pravi pakao

Astronomi su otkrili prvi planet izvan Sunčevog sustava koji je tek nešto veći od Zemlje, a našem je planetu sličan i po stjenovitom sastavu. No, tu svaka sličnost prestaje.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Jesmo li sami u svemiru? OTKRIĆE ZA POVIJESNE UDŽBENIKE Odgovori na 7 najvažnijih pitanja o Proximi b Slika nije dostupna Šuška se, šuška... VELIKO OTKRIĆE? NASA priprema još jednu objavu

>> Astronomi otkrili smrvljeni asteroid prepun vode

Na planetu Kepler-78b čitava godina proleti za samo osam i pol zemaljskih sati, koliko mu je potrebno za jedan okretaj oko svoje matične zvijezde. To je i glavni razlog njegove nenastanjivosti za čovjeka, s obzirom da je riječ o jednoj golemoj užarenoj kugli na kojoj su temperature paklene i premašuju 2.000 Celzijevih stupnjeva.

Novi je egzoplanet uočen uz pomoć svemirskog teleskopa Kepler, a voditeljica tima znanstvenika koja je identificirala Kepler-78b je Natalie Batalha iz NASA-inog istraživačkog centra Ames u Kaliforniji. Njegovo su postojanje zasebno potvrdili i istraživači u dvama opservatorijima s velikim teleskopima na Zemlji (na Havajima i na Kanarskim otocima).

Dosad je pronađen niz egzoplaneta, no Kepler-78b je prvi kojemu su izmjerene i veličina i masa tako da su znanstvenici mogli izmjeriti gustoću i zaključiti od čega je planet sastavljen.

Od Zemlje je veći 1.2 puta, a masa mu je od Zemljine veća 1.7 puta tako da mu je gustoća manje-više ista kao i Zemljina. To bi, prema NASA-i, značilo da je prvenstveno sastavljen od stijena i željeza.

Njegova je zvijezda nešto manja od našeg Sunca, a udaljena je oko 400 svjetlosnih godina od Zemlje.

Detaljnije bi informacije o novootkrivenom egzoplanetu trebale biti objavljene na skorašnjem znanstvenom skupu u istraživačkom centru Ames, na kojemu se očekuje više od 400 astrofizičara iz cijelog svijeta.