Boing 737 MAX 8, avioprijevoznika Lion Aira, pao je u ponedjeljak u more oko 13 minuta nakon što je poletio s međunarodnog aerodroma u Džakarti. Dužnosnici su u ponedjeljak objavili da ne očekuju da će naći preživjele.
Pročitajte i ovo
Preživjeli satima lutao
Autom sletjeli u rijeku, poginulo četvero mladih: Nije bilo tragova kočenja, Mercedes je prepolovio vrbu
STRAVA NA INDONEZIJSKOM OTOKU
Brojni poginuli i nestali u erupciji vulkana, u tijeku potraga: "Bilo je potpuno mračno i zastrašujuće"
Timovi koji su angažirani u potrazi pronašli su dijelove tijela i ostatke za koje vjeruju da pripadaju zrakoplovu u moru u blizini grada Karawanga, 70 km istočno od Džakarte. "Pokupili smo jučer ostatke ljudskih tijela i ostatke olupine. Za sada još ne možemo točno odrediti mjesto pada zrakoplova", kazao je Made Oka iz nacionalne agencije za potragu i spašavanje.
Dodao je da su brodovi dodatno opremljeni sonarima koji trebaju pomoći u potrazi. Kako je objavio internetski potral aviation-safety.net, zrakoplov koji se u ponedjeljak srušio u more na prethodnom je letu imao problema s očitavanjem podataka jer se pokazalo da su podaci o položaju i brzini bili "nepouzdani".
Kako se navodi, tijekom leta na liniji iz Denpasara ka Džakarti pokazala su se "neregularna očitovanja vrijednosti položaja i brzine odmah nakon polijetanja". Izvršni direktor Lion Aira Edwars Sirait potvrdio je u utorak za agenciju dpa da je zrakoplov tada imao problema s očitavanjem, no dodao je kako su "problemi bili riješeni tijekom noći".
Po pisanju aviation-safety.neta, navodno je srušeni zrakoplov imao iste probleme s očitanjem vrijednosti. Po riječima direktora Lion Aira, pilot zrakoplova, Indijac koji je imao iskustvo od više od 6.000 sati letenja, zatražio je da se vrati u zračnu luku zbog nespecifiranog tehničkog problema.
Soerjanto Tjahjono, čelnik Nacionalnog odbora za spašavanje, izjavio je da se nada kako će čim prije biti pronađene crne kutije zrakplova, koje bi trebale pomoći utvrditi okolnosti pada.
Postoje mnoga nagađanja što je uzrok padu zrakoplova. Neka izvješća ukazuju da je zrakoplov imao tehničke pogreške, dok neki stručnjaci ne isključuju mogućnost bombaškog napada, prenosi news.com
No, prema savjetniku zrakoplovstva i bivšem pilotu Alastairu Rosenscheinu, nećemo imati konačan odgovor o tome što je prouzročilo nesreću sve dok vlasti ne osposobe crnu kutiju koja se nalazila u zrakoplovu. "Gotovo je nemoguće za sada reći što se dogodilo, rekao je Rosenschein CNN-u. Napomenuo je kako je osobito važno brzo pronaći crnu kutiju jer bi to moglo utjecati na avio-industriju. Boeing 737 MAX 8, avioprijevoznika Lion Aira, naglo se srušio i pao s visine od 1479 metara u samo 21 sekundu.
Analiza podataka o srušenom zrakoplovu od strane web stranice zrakoplovne sigurnosti objavila je brzinu i nadmorsku visinu tijekom 13 minuta letenja kao "nepravilnu". Naveli su kako se zrakoplov popeo na jednu, zatim pao na drugu visinu, zatim se ponovo popeo na visinu s koje se nagla sunovratio.
Avion se popeo nakon polijetanja na 640 metara, a zatim pao na 450 metara. Potom se ponovno popeo i nastavio nesmetano letjeti nekoliko minuta između 1370 i 1630 metara prije nego se strmoglavio u vodu. Istražitelji će se za sada fokusirati i pokušati pronaći odgovore na pitanja što je uzrokovalo neobične promjene visine i brzine i zašto je pilot zatražio povratak u Jakartu, nakon polijetanja. (MT/Hina)