Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Nije sve u bubanju činjenica

Potpuno drugačije od onih u Hrvatskoj: Pogledajte kako izgleda nastava u finskim osnovnim školama

Finske osnovne škole (Foto: Dnevnik.hr) - 2
Finske osnovne škole (Foto: Dnevnik.hr) - 2 DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Finske osnovne škole (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Finske osnovne škole (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Foto: DNEVNIK.hr Finske osnovne škole (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Finske osnovne škole (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Foto: DNEVNIK.hr Finske osnovne škole (Foto: Dnevnik.hr) - 3 Finske osnovne škole (Foto: Dnevnik.hr) - 3 Foto: DNEVNIK.hr Finske osnovne škole (Foto: Dnevnik.hr) - 4 Finske osnovne škole (Foto: Dnevnik.hr) - 4 Foto: DNEVNIK.hr +0 Sanja Vištica (Foto: Dnevnik.hr) Galerija 1/5 >>
Finske osnovne škole potpuno su drugačije od onih u Hrvatskoj. Naime, ondje gotovo i da nemaju predmete, zadaće i testove. Škole funkcioniraju kao male tvrtke u kojima su ravnatelji ujedno i menadžeri. I ne samo to: uči se kuhati, šivati i obrađivati drvo.

Dok neki surfaju, drugi pišu uz laptope i u čarapama. Tako izgleda sat nastave u finskoj osnovnoj školi.

Pročitajte i ovo Pucnjava ispred škole Sve se istražuje VIDEO Policija u SAD-u ubila učenika ispred škole nakon dojave da ima pištolj Škola - 4 Ima rješenja Ravnatelji sve kreativniji, tu su i stipendije, ali nitko ne želi predavati te predmete: "To ima posljedice na znanje i vještine učenika"

"Sjede u grupama od četvero učenika. Sami rade, koriste se računalima i traže informacije. Sudjeluju u cijelom procesu", rekla je Jerna Mariet, učiteljica razredne nastave.

Svakih nekoliko tjedana mijenja se raspored sjedenja jer nastavnici djecu žele naučiti da treba biti timski igrač.

Finci smatraju jako važnim naučiti djecu da sami mogu izraditi nešto. Ne da kopiraju druge, već da stvore nešto svoje. Tako izrađuju torbe, jastuke, igračke pa čak i kuharice. Koriste 3D printere, prave alate, uče obrađivati i drvo te mnogo ulažu u robotiku.

Jedan je od najpoželjnijih predmeta kuhanje. Sve što naprave na kraju i pojedu. Nakon obroka uče prati suđe. Sve više napuštaju strogo odijeljene predmete i okreću se povezivanju područja.

"Ovdje se uči kroz fenomene, a ne kroz predmete. Naravno da bazične stvari morate naučiti, recimo u matematici. Možete naučiti računati postotak, no mi to povezujemo sa stvarnim životom. Kako matematiku iskoristiti, primjerice, prilikom plaćanja poreza", rekla je Janika Salo, ravnateljica škole.

Ne žele ni čuti za to da učitelj stoji ispred ploče i ispisuje činjenice koje se moraju pamtiti.

"Ako se obrađuje neka tema, onda djeci treba dati da sami osmisle pitanja o toj temi, da istražuju. Nije poanta da uče napamet činjenice, već da sami istražuju. Na taj način u njihovim se glavama događa drugačiji proces, oni uče razmišljati i tražiti načine i rješenja", objasnio je Petteri Elo, trener za pedagoško podučavanje.

"Standardizirani testovi uglavnom mjere koliko dobro djeca pamte, ali ne i kako koriste svoje ostale vještine. Morate koristiti više načina evaluacije znanja, a testovi su samo jedan od alata", rekao je Ilppo Kivivouri, pomoćnik ravnatelja.

I napominju da ne leže svim učenicima testovi. Bilo bi nepošteno temeljiti im ocjenu na tome.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene