Spasilački timovi oslobodili su 220.000 tona težak brod Ever Given. Iskoristili su veliku plimu koju je donio pun mjesec.


Uprava Sueskog kanala objavila je da je Ever Given oslobođen. Nakon što su radnici uklonili 27.000 kubika pijeska s obale i uz pomoć plime koju je donio pun Mjesec, brod težak 220.000 tona oslobođen je.

Vezani članci Tegljenje broda Ever Given koji se nasukao u Sueskom kanalu Kako će zastoj na Sueskom kanalu utjecati na cijene? "To je u startu pokazalo koliko smo osjetljivi" Brod Ever Given nasukao se u Sueskom kanalu - 1 Oslobađanje zaglavljenog broda u tijeku: Egipatski predsjednik naredio pripremu mogućeg uklanjanja kontejnera

Ogromni kontejnerski brod blokirao je promet u Sueskom kanalu, a oslobođen je tjedan dana nakon što se nasukao. 400 metara dug brod nasukavanjem je prije tjedan dana zatvorio najvažniji pomorski prolaz, piše Daily Mail.

"MV Ever Given ponovno je plovan od 4:30 u ponedjeljak. Trenutačno je osiguran, a više informacija bit će poznato naknadno", objavila je tvrtka Inchcape Shipping Services, pružatelj pomorskih usluga, na svojem Twitteru.

Trenutačno nije poznato koliko će vremena biti potrebno da se Sueski kanal ponovno otvori za promet kako bi se riješili zaostaci stotina brodova koji čekaju na tranzit.

Kako navode vlasti, oko 370 brodova čeka s obje strane na prolazak kroz kanal, uključujući i 25 naftnih tankera. Bloomberg je izvijestio da ih se tamo možda nalazi i 470.

Iskoristili plimu stvorenu punim Mjesecom

Spasioci su iskoristili plimu stvorenu punim Mjesecom, a iz Uprave Sueskog kanala potvrdili su kako bi, da ova operacija nije uspjela, započeo proces iskrcaja tereta kako bi brod bio oslobođen iz pijeska. U noći je zabilježen takozvani supermjesec uz koji idu jače plime i oseke, što je spasiocima pomoglo u njihovu poslu.

U akciji spašavanja pomogao je i tek pristigli specijalizirani tegljač. "Na terenu je 12 tegljača", navedeno je u priopćenju Uprave Sueskog kanala.

Brod Ever Given nasukao se u utorak u Sueskom kanalu za vrijeme pješčane oluje te je blokirao jedan od najprometnijih pravaca na svijetu. Svjetski prijevoznici zbog blokade kanala razmišljali su o slanju teretnih brodova preko Rta dobre nade u Južnoafričkoj Republici, dužoj i skupljoj ruti između Azije i Europe.