Tako će Rogošić taj pothvat odgoditi za kolovoz iduće godine, kada su uvjeti u moru najpovoljniji, potvrdio je danas.
Pročitajte i ovo
porazne statistike
U dijelovima Hrvatske čak 70 posto djece ne zna plivati: Stručnjakinja otkriva što morate učiniti da biste i službeno bili plivač
Rogošić se sprema preplivati Sredozemno more
- Obistinilo se ono od čega smo strahovali. Prekasno sam došao, vrijeme je očajno i bilo bi preopasno u takvim vremenskim uvjetima, s ciklonom za ciklonom, visokim valovima, jakim strujama i niskim noćnim temperaturama, pokušavati nemoguće, poručio je Rogošić iz mjesta
Mazaro del Vallo na Siciliji kamo je stigao prije nekoliko dana kako bi nastavio s treniranjem i iskušao snagu mora.
Premda razočaran zbog kašnjenja, prouzročenog kasnim uplatama novca od sponzora, jer, kako kaže, nikada u životu nije bio spremniji, uvjeren je da će u kolovozu iduće godine ipak uspjeti u naumu da postane prvi čovjek koji je plivajući spojio afrički i europski kontinent te opravdati povjerenje sponzora.
Temperatura zraka noću se spušta ispod 14 Celzijevih stupnjeva što bi mu, premda je u moru oko 23 stupnja, izazvalo grčeve mišića. Struja je tako jaka da bi ga odnijela na istok i produžila mu putovanje s 200 na najmanje 350 kilometara i za to bi mu trebalo najmanje 100, umjesto
planiranih 50-ak sati u moru, a i valovi su golemi.
- Kada sam jutros plivao od rta Bon na tuniskoj obali prema Europi, trebalo mi je sat vremena da isplivam 2 kilometra, a inače plivam 4 km na sat, i struja me bacila 500 metara na istok, pa bih prije stigao do Albanije nego do Sicilije, rekao je Rogošić opisujući uvjete na moru.
- Ja bez problema mogu preplivati i 250 kilometra po normalnim uvjetima, ali 350 km s ovakvim morem ne može nitko, kaže Rogošić koji je prošle godine svladavanjem 225 kilometara od Grada kod Trsta do Ricconea kod Ancone oborio svjetski rekord u daljinskom plivanju.
Od plivanja su ga odgovarali i članovi njegova tima te glavni pilot koji se razbolio, pa ga ne bi ni mogao pratiti, što je dodatni razlog za odustanak, rekao je Rogošić, jer, dodao je, "ne može život povjeriti nepoznatom pilotu i posadi".
U takvim uvjetima posada s triju brodova u pratnji, koji bi također imali problema sa svladavanjem mora, ne bi ga mogla ni uspješno braniti od morskih pasa kojih u tom dijelu Sredozemlja ima puno.
Rogošić je istaknuo kako je zahvalan hrvatskoj Vladi, koja je uz Croatia osiguranje i Magmu, najveći sponzor, na novcu koji mu je dala, iako prekasno.
- Trenutak je bio pogrešan i shvaćam da uz kornatsku
tragediju nisam mogao biti prioritetan, naglasio je.
Novčano su ga potpomogli i tuniska vlada, Splitsko-dalmatinska županija te gradovi Kaštela i Split, koji je također kasnio sa svojih 35 tisuća kuna. Hrvatski i tuniski predsjednici počasni su pokrovitelji toga jedinstvenoga pothvata.
Veljko Rogošić, 66-godišnja legenda hrvatskog i svjetskog plivanja, jedan od utemeljitelja Hrvatske ratne mornarice, istaknuo je kako mu je taj pothvat posebno važan, jer bi karijeru, u kojoj je najveće uspjehe imao u doba Jugoslavije, želio završiti nečim velikim pod hrvatskom zastavom.
Da je u tome sada uspio, povjerio nam je, iduće bi godine pokušao ostvariti i najveći podvig svih vremena - preplivavanje Atlantika od Europe do Amerike. No i to je sada upitno, zaključio je Rogošić čija će najavljena biografija izlazak iz tiska morati pričekati do ostvarenja posljednjega cilja.