Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Nestašica nije opcija

Kako se trgovine nose s epidemijom? "Kupci su reagirali panično, toga smo se pribojavali, ali nije bilo problema s opskrbom"

Gotovo da nema područja na koje koronavirus nije utjecao pa posljedice epidemije nisu izbjegle ni trgovine. Provjerili smo što se koje je promjene virus donio kada su u pitanju potrošačke navike i kako se trgovine s njima nose.

Redovi, dezinfekcija i dodirivanje samo onog što kupac namjerava kupiti ključna su obilježja novog načina kupovanja. Brzo i efikasno trgovci su morali odgovoriti na sve izazove borbe protiv zaraze. Iako kupci dolaze rjeđe, obavljaju veće kupnje.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna UDVOSTRUČEN BROJ ZARAZE Popuštanje ih koštalo: Bilježe porast novozaraženih pa opet uvode strože mjere Slika nije dostupna NOVI REŽIM Stižu stroža pravila za trgovačke centre i trgovine, doznajte kako bi sve trebalo izgledati

"Bilo je jako teško, posebno kolegama i kolegicama u dućanima. Oni doslovce nisu mogli i nisu stigli dovoljno brzo puniti police kolika potražnja je bila. Ali, dojma smo da nam kupci to nisu zamjerili", rekao je Zoran Mitreski, član Uprave Konzuma.

"Isto tako, svi zajedno osvijestili smo ulogu trgovca u ovoj situaciji u širem smislu te riječi, u smislu opskrbe stanovništva, i to nam je dalo dodatni motiv da ispunimo svoju ulogu", dodao je.

Na policama ima svega i nestašica ni u jednom trenutku nije bila opcija. Ono što se najviše tražilo se najviše i nabavljalo: brašno, ulje, šećer. Kako su stizale upute nacionalnog kriznog stožera, tako su se donosile i hitne mjere u trgovinama. Na prvom mjestu je bila sigurnost i zaštita kupaca i djelatnika.

"Kupci su izreagirali panično. To je ono čega smo se mi pomalo pribojavali. Na sreću, mi smo bili dobro. Nije bilo problema oko opskrbe, poneki artikli su predstavljali problem, ali to se vrlo brzo stabiliziralo i ja sam na tome zahvalan kako našim službama, tako i djelatnicima i dobavljačima", rekao je Ivica Katavić, predsjednik Nadzornog odbora KTC-a.

Svoj put do polica pronašlo više domaćih proizvođača

Vidi se i povećanje prodaje putem interneta, pokazuju podaci iz Hrvatske gospodarske komore.

"S obzirom da trgovine rade pod posebnim uvjetima, definitivno raste online potrošnja. U ovih dva do tri tjedna ona je narasla negdje do 15 posto, što je za tako malo vremensko razdoblje jako dobra brojka. Moramo reći i da ona raste u segmentima koji nisu prehrambeni", rekla je Tomislava Ravlić, direktorica HGK-ova Sektora za trgovinu.

Svoj put do polica lakše su pronašli domaći proizvođači.

"Nakon što je tržnicama zabranjen rad, svoje police otvorili smo malim hrvatskim proizvođačima. Iz već postojećih 4000 kooperanata uspjeli smo ostvariti suradnju s još 200 domaćih proizvođača", rekao je Mitreski.

Iz cijele ove koronakrize neki sadašnji rituali u trgovinama možda se i ubuduće zadrže.

"Ako ćemo smatrati da su određene mjere koje su donesene u smislu zaštite biti potrebne ili korisne u budućnosti, nije za odbaciti da ćemo vjerojatno neke stvari zadržati", rekao je Katavić.

I dalje će, kaže, kontinuirano nastaviti komunikaciju sa svojim kupcima.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene