Vlakovi kreću u promet 11. svibnja. Od tog datuma trebali bi voziti i autobusi na međužupanijskim linijama. No ni ta vožnja neće izgledati kao prije epidemije.

Galerija


Cjelokupni promet, barem onaj javni - stoji više od mjesec dana.

Vezani članci Zatvoren kafić, ilustracija - 1 Od 1. ožujka slijedi novo popuštanje mjera? Glavni preduvjet - nastavak dobrih brojki Kava za van, ilustracija Korak do normalnijeg života: Od danas možemo u kafić po kavu za van, u teretanu...

"Ja imam 23 autobusa i od njih samo 1 vozi i to za Stožer od Brdovca do Zaprešića", otkrio je Hrvoje Meštrović iz Udruge hrvatskih autobusnih javnolinijskih prijevoznika. A i kad krenu, bit će problema.
Epidemiološki napuci stručnjaka i dalje su strogi.

"Mi u ovom trenutku nemamo nikakvih informacija kako sve to ispoštovati", kaže Meštrović. 

Vožnja u autobusu trebala bi izgledati tako što bi oko vozača bio pleksiglas. U svakom redu bio bi po samo jedan putnik s krajnje lijeve i krajnje desne strane, bez korištenja klima uređaja, a ako je moguće uz provjetravanje i uz maske na licima putnika. Stajaća mjesta mogu zaboraviti, a od 50-ak sjedećih, popunjenost će biti tek 25 posto.

"Trebalo bi biti dva do tri puta više autobusa nego što bi trebalo kad je u normalnom obimu da bi se održao prijevoz", kaže Meštrović. 

Sličan problem ima i HŽ. Glasnogovornica Mihela Tomurad Sušac kaže kako će se HŽ držati postojećeg voznog reda. "Gdje je moguće i potreba uvest ćemo dvostruke garniture vlakova", napominje.

Stroge mjere najviše će financijski osjetiti autobusni prijevoznici, tvrdi Meštrović, a manje - javne prijevozničke tvrtke.

"Oni imaju pokrivene usluge, oni kad počnu voziti ili ako voze prazni, njima će svi ti kilometri biti plaćeni", napominje Meštrović. 

Od 27. travnja uz gradski promet, organizira se i međugradski promet unutar županija, ovisno o potrebama i mogućnostima, a onaj međužupanijski, primjerice od Zagreba do Zadra - tek 11. svibnja, Istog dana kreću letovi na domaćim linijama, te željeznički promet

Propisana udaljenost i u vlakovima

"Propisana udaljenost je najveći izazov, mi molimo putnike da vode računa o tom razmaku, u vlakovima će biti osoblje koje će voditi računa o tome", napominje glasnogovornica HŽ-a.

U pomorskom prometu kažu, već sada drže se mjera i djelatnici i putnici.

"Na putovanjima koji su manji od 60 minuta ostaju u autima, a na duljima, u salonima, odstojanje od 2 metra uz nosšenje maski i rukavica", kaže Jelena Ivulić iz Jadrolinije. 

Najavljene su i brzobrodske linije od ponedjeljka.

"Flota je spremna i vidjet ćemo kako će se situacija odvijati vezano za povećanje prometa", napominje Ivulić.

Tko će pak kontrolirati provođenje mjera? Ministar Božinović je danas odgovornost prebacio sa Stožera.

"Odgovornost je onih koji organiziraju prijevoz, dakle prijevozničkih tvrtki, dakle zaposlenika, vozača!", kazao je Božinović. 

Koliko god je rastrećenje mjera dobrodošlo, pravi problemi tek slijede.
Koliko će putnika ostati izvan vozila ili pak riskirati vlastito zdravlje da bi došli do odredišta, tek ćemo vidjeti.

"Pandemija uzrokovala gubitke u HŽ-u od 20 posto" 

Član Uprave HŽ Infrastrukture Darko Bašić otkrio je je li HŽ spreman za popuštanje mjera.

"Poduzeli smo preporučene mjere, svakodnevno kontaktiramo sa Stožerom, a što se tiče popuštanja mjera, HŽ je dogovorio otvaranje linija na cijelom teritoriju RH od 11. svibnja", kazao je. 

Govorio je i o gubicima HŽ-a. "Od 23.03 nije bilo prometa. 20 posto su gubici u odnosu na prošlu godinu. No, vidjeli smo unaprijed što će se događati te smo poduzeli niz mjera. Obustavili smo nabavu, nismo isplatili uskrsnicu, razgovarali smo i o smanjenju plaća sa sindikalnim partnerima", kazao je. 

Komentirao je i radove HŽ-a."Ne očekujemo neka veća zakašnjenja što se tiče radova, jer novac je od EU", kazao je. 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr