Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Pitanje LNG-a

Vladin plan za privremeni plutajući terminal ispred Omišlja nailazi na kritike: "U Hrvatskoj klasično privremena rješenja znaju postati stalna"

Plutajući ili kopneni plinski terminal (Foto: Dnevnik.hr) - 3
Plutajući ili kopneni plinski terminal (Foto: Dnevnik.hr) - 3 DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Plutajući ili kopneni plinski terminal (Foto: Dnevnik.hr) - 3 Plutajući ili kopneni plinski terminal (Foto: Dnevnik.hr) - 3 Foto: DNEVNIK.hr +0 Plutajući ili kopneni plinski terminal (Foto: Dnevnik.hr) - 5 Galerija 1/2 >>
Terminal za ukapljeni plin koji će se graditi na Kvarneru, ispred Omišlja, ponovno je dignuo tenzije između Rijeke i Zagreba. Čelnici krčkih općina i gradova te župan Komadina zalažu se za kopneni, dok Vlada planira - kao prvu fazu - gradnju plutajućeg terminala u moru ispred Omišlja.

"Plutajući LNG terminal planira se na potpuno drugoj lokaciji za koju prostornim planom nisu usklađeni lokacijski uvjeti", ističe Mirela Ahmetović, načelnica Općine Omišalj (SDP).

Pročitajte i ovo Romeo Deša ''Neekonomičan projekt'' Većina je ljudi na Krku protiv novog terminala: ''Niti ima zapošljavanja, niti se može raditi. Industrija narušava izgled i stvara buku'' LNG terminal u Omišlju Veliki prijekt LNG terminal spojen na plinovod: "Hrvatska ima novu poziciju na energetskoj karti Europe i svijeta"

U nadležnom Ministarstvu tvrde da je planiran na istoj lokaciji: Vlada Republike Hrvatske u lipnju 2016. godine donosi odluku o ubrzavanju aktivnosti na realizaciji projekta te daje zaduženje svim dionicima uključenim u proces pripreme i provedbe da se projekt provede kroz fazni razvoj, s prvom fazom kao plutajućim rješenjem te kopnenim terminalom kao drugom fazom razvoja projekta.

"Radi se o tome da se mi u Hrvatskoj klasično bojimo privremenih rješenja koja znaju postati stalna", smatra Zlatko Komadina, župan primorsko-goranski (SDP).

U Ministarstvu kažu kako to nije stalno rješenje: kopneni terminal krenut će u realizaciju nakon punog razvoja transportnog sustava i završetka izgradnje interkonekcija prema Sloveniji i Mađarskoj. Ekološki aktivisti zalažu se za gradnju kopnenog terminala.

"Fundamentalno pitanje je koristi li se more za zagrijavanje ili ne", kaže Vjeran Piršić, predsjednik Eko Kvarnera.

Na pitanje je li kontrastudiju o utjecaju na okoliš plutajućeg terminala dao izraditi zbog vlastite financijske koristi, krčki ekoaktivist odgovara: "Mi smo dobili za nju 100 tisuća kuna od hotelijera na otoku Krku i od jedne fizičke osobe oko 2000 kuna."

Političari i ekološki aktivisti s Kvarnera ističu da nisu protiv strateških državnih interesa. Žele samo da se ekološko rizični projekti prije provedbe dobro znanstveno istraže.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene