Brodogradilište 3. maj iz Rijeke bit će privatizirano tako da će kroz dvije faze njegov vlasnik postati pulski Uljanik, najavio je na današnjoj sjednici Vlade prvi potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Radimir Čačić. Po novom modelu, prvo će biti privatiziran Uljanik, u kojem država ima 84,2 posto vlasništva, kroz radničko dioničarstvo (ESOP) i dokapitalizaciju.
Idućeg tjedna radnicima će se ponuditi kupnja dionica pod povoljnim uvjetima, a minimalni prag za provedbu ESOP-a je 39 posto temeljnog kapitala Uljanika.Nakon toga kreće se u dokapitalizaciju Uljanika u kojoj će sudjelovati brodarske kompanije i fondovi za gospodarsku suradnju koji će osnovati društvo posebne namjene.
Pročitajte i ovo
poruka šefa stranke
SDP skupio potpise za opoziv Vlade nakon afere koja je zaprepastila zemlju: "Možeš se u životu zeznuti, ali brate mili 30 puta..."
13. prosinca
Umirovljenici najavili prosvjed, pozivaju na ostavku Vlade: "Traže one koje će moći kupiti za sinekuru ili novac"
>> Imamo dopis: Evo kako se Končar odrekao 3. maja
Njima će se potom priključiti institucionalni investitori, tj. mirovinski fondovi, a predviđa se da će omjer između institucionalnih ulagača i društva posebne namjene iznositi najviše 36 prema 14 posto. Tako privatiziranom Uljaniku Vlada će potom prodati 3. maj, pojasnio je Čačić koji tvrdi da je takav model privatizacije u skladu sa sporazumom s EU, pa u Bruxellesu na to neće imati primjedbi.
Time Uljanik postaje točkom oko koje će se okupiti cluster sjevernojadranskih brodogradilišta, budući da je Viktor Lenac već u vlasništvu Uljanika, kaže Čačić. Premijer Zoran Milanović očekuje da će te složene transakcije sačuvati radna mjesta i unaprijediti kvalitetu proizvodnje u tim brodogradilištima, kao i da će se tamo graditi i brodovi za hrvatsku mornaricu i obalnu stražu.
'Nakon 20 godina ne činjenja i guranja problema pod tepih, mi svi dajemo sve od sebe da ovo uspije, ne samo da se sačuvaju radna mjesta nego da to budu kvalitetna radna mjesta i da to budu proizvodi dodane vrijednosti', rekao je Milanović.
No iz sindikata ne dijele oduševljenje i optimizam. 'Mislim da je to brigo moja pređi sa mene na nekog drugog, a nekog drugog onda ćemo prozivati da nije napravio svoj posao', rekao je Branko Bulić iz Sindikata Istre i Kvarnera.
Što se tiče Brodotrogira, koji je trebao biti privatiziran u paketu s 3. majem, iz Vlade se neslužbeno doznaje da se od toga odustalo jer postojeći model ne predviđa ništa izvan temeljne djelatnosti, tj. brodogradnje. Kako se u slučaju Brodotrogira radi i o razvijanju turističke djelatnosti, kroz izgradnju marine, o tome se trenutno pregovara s dva potencijalna partnera - jednom stranom tvrtkom i grupom developera.
Privatizacija splitskog škvera pak ulazi u završnu fazu jer je dobivena suglasnost Europske komisije, pa su u tijeku pregovori sa samoborskim DIV-om oko finalizacije postupka privatizacije Brodosplita. (Hina)
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.