I to je moguće. U nečemu smo ispred zemalja Europske unije - u naplati cestarine po prijeđenom kilometru. Vinjete u Europi odlaze u povijest, prvi je na udaru teretni promet. Nema više ni godišnjih vinjeta za automobile. Budućnost je u satelitskoj naplati cestarine.

Galerija Vinjete odlaze u povijest (Foto: Dnevnik Nove TV) - 1 Vinjete odlaze u povijest (Foto: Dnevnik Nove TV) - 2 Vinjete odlaze u povijest (Foto: Dnevnik Nove TV) - 3 +1 Vinjete odlaze u povijest (Foto: Dnevnik Nove TV) - 4

Domaći promet korak je ispred europskog. Europski parlament usvojio je izmjenu direktive o naplati cestarina. Umjesto vinjeta plaćanje po prijeđenom kilometru. Prvi bez vinjeta ostaje teretni promet.

Vezani članci Nezaposlenost (Foto: Arhiva/Dusko Jaramaz/PIXSELL) Novi Eurostatovi brojevi: U Švedskoj više nezaposlenih nego u Hrvatskoj Kako se odvija najteži intervju za posao na svijetu i tko u njemu može povući ručnu kočnicu? (Foto: Getty Images) Kako se odvija ''najteži intervju za posao na svijetu'' i tko u njemu može ''povući ručnu kočnicu''?

''Bar smo negdje bili ispred Europske komisije, jer Hrvatska do danas nije imala vinjete, nego je imala i za osobna i za teretna vozila plaćanje po kilometru'', podsjeća Dragutin Kranjčec, iz udruge cestovnih prijevoznika.

Budućnost naplate cestarine očito će biti kroz satelitsku naplatu. To znači da ćemo plaćati onoliko koliko prijeđemo kilometara, no u toj varijanti može postojati mogućnost naplate cestarine i na državnim cestama.

Vinjete odlaze u povijest (Foto: Dnevnik Nove TV) - 1 Vinjete odlaze u povijest (Foto: Dnevnik Nove TV) - 3 Foto: Dnevnik Nove TV

To bi se moglo odraziti i na sigurnost i na ekologiju. ''Onda se može napraviti da kamionu ili teškom teretnom vozilu bude skuplja vožnja kroz grad ili vožnja po nekoj lokalnoj cesti nego vožnja po autocesti, ako je on u tom slučaju sigurniji na autocesti'', rekao je Marko Šoštarić s Fakulteta prometnih znanosti.

Zemlje u okruženju naplatom državnih cesta usmjerile su kamionski promet na autoceste. Zbog nenaplate Hrvatska na godinu gubi milijune.

''Tu je primjer Podravska magistrala, gdje sav promet iz Bugarske, Rumunjske ide tom lokalnom cestom, što je loše i za lokalno stanovništvo i za naše ceste koje održavamo, jer obično ti teretnjaci ni gorivo ne uzmu'', kazao je Kristijan Tićak iz AMS-a.

''Sigurno bi sa državnih cesta trebalo maknuti teška teretna vozila na autoceste gdje je to god moguće'', dodaje Kranjčec.

Predlagalo se da i vinjete za osobna vozila odu u povijest. Uz protivljenje brojnih zemalja, vinjete ostaju. No samo dnevne i tjedne. U slučaju satelitske naplate, kako bi to kod nas izgledalo, objasnio je Šoštarić: ''Ako netko putuje svaki dan iz Karlovca u Zagreb na posao, on će platiti određeni godišnji iznos koji će mu biti prihvatljiviji i moći će neograničen broj puta proći na toj dionici.''

Sve ovo na snagu bi trebalo stupiti 2023. godine.
 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.

Dirljiva priča Ane Mari i Dina: Borba mlade obitelji kojoj pomaže cijela Hrvatska Obitelj Ljutić zajednički se bori s bolešću (Foto: Dino Ljutić) Liječenje Ana Mari traje već gotovo dvije godine (Foto: Dino Ljutić) Obitelj Ljutić na okupu (Foto: Dino Ljutić) +5 Bračni par Ljutić (Foto: Dino Ljutić)

Emotivna poruka Dejana Lovrena: ''Znam da ti nije bilo lako, prošla si kroz pakao'' Dejan Lovren (Foto: Instagram) Dejan Lovren (FOTO: Instagram) Dejan Lovren (Foto: Luka Stanzl/PIXSELL) +7 Lovren kao fotoreporter (Foto: Marko Prpic/PIXSELL)

Bila je prijateljica vlasnika Leicestera: U stravičnoj nesreći poginula je i lijepa misica Nursara Suknamai (Foto: Instagram) Nursara Suknamai (FOTO: Instagram) Nursara Suknamai (FOTO: Instagram) +0 Nursara Suknamai (FOTO: Instagram)
 

Dnevnik

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju