Grad Omiš prije nekoliko dana izbrisao je pješačke prijelaze u središtu grada kako bi promet bio protočniji. Zaključili su da pješaci stvaraju gužve kada idu preko zebre.

Galerija


Građani Omiša prije nekoliko dana iznenada su ostali bez tri pješačka prijelaza u centru grada, od kojih je jedan onaj uz most gdje već godinama stoji semafor koji nadležni nikad nisu upalili, ali namjeravaju nakon turističke sezone. Brisanje prijelaza inicirali su Grad Omiš, Policijska postaja Omiš i MUP, pa je na temelju njihova zahtjeva, a uz suglasnost Hrvatskih cesta, napravljen i elaborat.

Vezani članci Čovjek odlaže prozor na neprikladnom mjestu (Foto: Dnevnik.hr) Poprilično će ga opaliti po džepu: Evo koliku bi kaznu mogao dobiti muškarac koji je snimljen kako u Zagrebu na hrpu otpada baca stare prozore Gusarska bitka u Omišu (Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL) - 5 Više od 10.000 posjetitelja gledalo rekonstruiranu povijesnu bitku iz 13. stoljeća između omiških gusara i Mlečana

Neugodno iznenađenje za pješake nije stalo na brisanju kolnika. Ljudi su nastavili prelaziti cestu tamo gdje su godinama navikli, a policija im je, uz obavijesti o novoj regulaciji prometa, dijelila kazne. No samo petero najupornijih pješaka, koji su nastavili prelaziti cestu na istom mjestu, dobilo je kaznu od 300 kuna. Nakon toga policija je postavila ogradu uz cestu.

"Policija je postupala u petak 12. srpnja, po prethodno zaprimljenim dojavama, na dijelu kolnika ceste gdje se nalazio jedan pješački prijelaz, isključivo zbog sigurnosti sudionika u prometu, i pješaka, i vozača. Pješacima je tom prilikom izdan veći broj upozorenja te je sankcionirano ukupno pet osoba po čl. 129 Zakona o sigurnosti prometa na cestama, i to osobama koje su bile uporne u činjenju navedenog prekršaja. Nakon što je postavljena zaštitna ograda, nije bilo potrebe za daljnjim postupanjem policije", odgovorili su nam iz policije.

"Pješaci generiraju zastoje"

Iz Hrvatskih cesta odgovorili su nam da "velik broj pješaka koristi pješačke prijelaze", pa ''generiraju zastoje'' i ''utječu na protočnost prometa''. Na temelju tih opservacija napravljen je elaborat o ukidanju pješačkih prijelaza.

"Na temelju inicijative MUP-a, Policijske postaje Omiš i Grada Omiša te suglasnosti Hrvatskih cesta izrađen je Prometni elaborat ukidanja pješačkih prijelaza na državnoj cesti DC8 u Gradu Omišu. Elaborat je izrađen u cilju povećanja protočnosti prometa kroz Grad Omiš jer veliki broj pješaka, posebice u turističkoj sezoni, a koji koriste pješačke prijelaze, zaustavlja promet vozila te na takav način generira zastoje. Nakon što je na navedeni elaborat Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture dalo suglasnost, pristupilo se izvedbi radova.

Navedeni elaborat izrađen je na temelju brojanja prometa vozila i pješaka i analize prometnih tokova. Elaboratom je predviđeno ukinuti dio postojećih pješačkih prijelaza, točnije ukinuta su tri pješačka prijelaza, dok se drugi pješački prijelazi zadržavaju.

Također, Hrvatske ceste izradile su i novi plan rada semaforskih uređaja kroz Grad Omiš koji će se sukladno dogovoru s lokalnom samoupravom implementirati po završetku turističke sezone", odgovorili su nam iz Hrvatskih cesta.

"Uradili su to preko noći 'kao lopovi'"

Za komentar smo pitali i Grad Omiš, no do objave članka nismo dobili njihov odgovor, ali nam je zato spremno odgovorio stanovnik Omiša Neno Munitić. On kaže da građane nitko nije obavijestio o novoj regulaciji prometa.

"Nitko nas nije obavijestio. To su uradili preko noći 'kao lopovi'. Ispričavam se na izrazu, ali jest tako. Izbrisana su ukupno tri pješačka prijelaza na glavnoj gradskoj prometnici koja je ujedno i državna cesta. Žalosno je da oni isti koji su potrošili stotine milijuna kuna na tunel iznad grada koji vodi iz ničega u ništa sada na ovaj način pokušavaju riješiti prometne gužve. Pješaci imaju dovoljno prijelaza, to je istina, ali ovi pješački prijelazi služili su kao svojevrsno upozorenje vozačima da prilagode brzinu vožnji u gusto naseljenom mjestu. Hrvatske ceste čašom vode pokušale su gasiti požar. Umjesto da izgrade zaobilaznicu grada, oni brisanjem pješačkih prijelaza pokušavaju riješiti problem, što je neprihvatljivo.

Ponavljam, to je prvenstveno glavna gradska prometnica, pa tek onda državna.

U svakoj civiliziranoj državi i gradu pješaci imaju prednost nad vozilima, dok je u rješenjima Hrvatskih cesta situacija dijametralno suprotna. Tužno, ali istinito", kazao nam Munitić.