Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Propisi europski, provedba balkanska

Opasnost za putnike: Autobusi gore na cestama

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Nešto više od pet tisuća registriranih autobusa u Hrvatskoj u prosjeku je staro oko 14 godina. Koliko je dotrajalost voznog parka potencijalna opasnost za putnike, pokazalo se jučer kada se na autocesti u vožnji zapalio autobus karlovačkog prijevoznika.

Za ovakve slučajeve djelomično je odgovorna i loša provedba Zakona o cestovnom prometu. Uspješan bijeg putnika iz plamtećeg autobusa karlovačkog prijevoznika samo je posljednji u nizu. Zbog kvarova plamen je progutao još najmanje četiri autobusa u posljednjih godinu dana. Prijevoznici se slažu da vožnja autobusom zna biti vrlo opasna. Propisi su europski, no provedba balkanska. 'Puno više pažnje se posvećuje tehničkoj ispravnosti i kontroli tehničke ispravnosti nego što se to radi kod nas. Mi imamo neke normativne akte koji reguliraju i preventivne tehničke preglede i redovite godišnje tehničke preglede, međutim ono što je zanemareno je briga prijevoznika o voznom parku', rekao je Saša Šolman, direktor putničkog prometa.

Pročitajte i ovo Nesreća u Njemačkoj Sve službe na terenu FOTO/VIDEO Objavljene snimke s mjesta strašne nesreće u Njemačkoj: Prevrnuo se Flixbusov autobus, najmanje je pet osoba poginulo Ilustracija Užas u Srbiji Ženu (69) udario kotač koji je otpao s autobusa, prikovao ju je za ogradu: Umrla je

>> VIDEO: Zapalio se autobus pun putnika

U Uniji briga je veća zbog većih kontrola. Da bi se izbjegle ovakve scene, ispravnost autobusa inspektori ispituju u bilo kojem trenutku, za razliku od Hrvatske. Prijevoznici imaju obvezu izlaska na tehničke preglede sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, a što kontrolira MUP, dok je inspekcija cestovnog prometa zadužena za komercijalni vid prijevoza i kontrolu vremena vožnje te odmora vozača kamiona i autobusa. U Hrvatskoj je svega tridesetak educiranih inspektora, pa ne čudi što prijevoznici nemaju straha od kažnjavanja. 'Inspekcijske službe, službe policije sada nešto rade na tome da se ta tehnička ispravnost značajnije i strožije kontrolira nego je to bilo do sad i zapravo tu mi svi koji želimo raditi na legalan kvalitetan način vidimo svoju šansu', reako je Šolman.

Uz to potrebno je i uređenje tržišta. 'Moglo bi se poboljšati da se ujednače kriteriji raspisivanja javnog natječaja za prijevoz recimo konkretno školske djece, ako ćemo po primjerima na nivou cijele Hrvatske', rekla je Ljubica Herceg iz Sektora za promet i veze HGK. Javnost se pita treba li iz autobusa ispasti još pokoji školarac ili izgorjeti putnik da bi se ambicioznije prionulo uvođenju reda u autobusnom prijevozu.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene