U Hrvatskoj turistički djelatnici strepe. I to zbog slabijeg interesa turista za jadranskom obalom ovoga ljeta. Jačaju Turska i Tunis, Italija je u recesiji, a Nijemci su je jedva izbjegli. Pa bi sve to, kažu stručnjaci, moglo utjecati na turističku sezonu. Uskrs će biti prvi ozbiljniji test.

Galerija


Rezervacije za Uskrsni vikend u hostelu kojeg smo posjetili, polako se popunjavaju. ''Trenutačno smo negdje na 50 posto. Većina takvih rezervacija se događa tek u samom mjesecu, dva, tri tjedna prije Uskrsa'', kazala je Tina Sarajlić, voditeljica recepcije.

Vezani članci Potpuno prazan Stradun Turizam pred potpunim slomom. Ako prilike dopuste vodit će se borba za svakog gosta: "Ovo je katastrofalna godina" Centar Splita izvan turističke sezone - 1 Obrtnici na kolektivnom godišnjem odmoru: "Stanje je užasno. Ništa nema za građane, sve je prilagođeno turistima"

A Uskrs je prava uvertira u ljetnu sezonu. Na turističkom tržištu sve više se nameću istočno mediteranske destinacije poput Turske. To bi se, kažu stručnjaci, moglo odraziti i na naš turizam.

''Prijeti i nešto lošija ekonomska situacija u Italiji koja je u tehničkoj recesiji i Njemačkoj koja je rubno odnosno za dlaku izbjegla tehničku recesiju. S obzirom da su njihovi gosti česti gosti na Jadranu može se očekivati iz tih zemalja nešto manji broj noćenja'', rekla je Maruška Vizek, s Ekonomskog instituta.

Ministar turizma Gari Capelli poručuje - Hrvatska je na turističkoj karti prepoznata, ''booking'' je na razini prošlogodišnjeg. No, priznaje: ''Ulazimo u jednu vrlo zahtjevnu, neću reći tešku, ali vrlo zahtjevnu godinu. Naravno da naš najvažniji partner Njemačka ima malo usporeniji 'booking', ali on je na razini minus jedan posto u nekim dijelovima Njemačke, u nekim dijelovima na razini prošle godine.''

Ove godine očekuje se oko milijardu i 50 milijuna eura investicija. Ulagat će se u hotele, privatni smještaj. Cilj je, kažu iz Gospodarske komore, goste privući kvalitetom, a ne niskim cijenama.

''Ukoliko ulažete u kvalitetu i dodatne sadržaje, uvijek ćete naći gosta. A ukoliko vi paralelno ulažete i smanjujete cijenu, rušite imidž cijele destinacije i dovodite takvu vrstu gostiju'', pojašnjava Martina Nimac Kalcina, v.d. predsjednice zajednice obiteljskog smještaja.

U 2018. ostvareno je 19,7 milijuna dolazaka. Iz Hrvatske turističke zajednice poručuju kako bi bili zadovoljni kada bi se ta brojka ponovila i ove godine. A bio bi i ministar, budući da svaka peta kuna u Hrvatskoj dolazi iz turizma.
 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr