U Hrvatskoj turistički djelatnici strepe. I to zbog slabijeg interesa turista za jadranskom obalom ovoga ljeta. Jačaju Turska i Tunis, Italija je u recesiji, a Nijemci su je jedva izbjegli. Pa bi sve to, kažu stručnjaci, moglo utjecati na turističku sezonu. Uskrs će biti prvi ozbiljniji test.

Galerija


Rezervacije za Uskrsni vikend u hostelu kojeg smo posjetili, polako se popunjavaju. ''Trenutačno smo negdje na 50 posto. Većina takvih rezervacija se događa tek u samom mjesecu, dva, tri tjedna prije Uskrsa'', kazala je Tina Sarajlić, voditeljica recepcije.

Vezani članci Dubrovnik (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Srpanjska rupa ostavila tragove na turizmu: Evo koliko je turista manje nego prošle godine posjetilo Hrvatsku Dubrovnik (Foto: Dnevnik.hr) - 1 I dok broj turista pada, njima su gužve i dalje velik problem: ''Ne možemo ni kvalitetno poslužiti gosta''

A Uskrs je prava uvertira u ljetnu sezonu. Na turističkom tržištu sve više se nameću istočno mediteranske destinacije poput Turske. To bi se, kažu stručnjaci, moglo odraziti i na naš turizam.

''Prijeti i nešto lošija ekonomska situacija u Italiji koja je u tehničkoj recesiji i Njemačkoj koja je rubno odnosno za dlaku izbjegla tehničku recesiju. S obzirom da su njihovi gosti česti gosti na Jadranu može se očekivati iz tih zemalja nešto manji broj noćenja'', rekla je Maruška Vizek, s Ekonomskog instituta.

Ministar turizma Gari Capelli poručuje - Hrvatska je na turističkoj karti prepoznata, ''booking'' je na razini prošlogodišnjeg. No, priznaje: ''Ulazimo u jednu vrlo zahtjevnu, neću reći tešku, ali vrlo zahtjevnu godinu. Naravno da naš najvažniji partner Njemačka ima malo usporeniji 'booking', ali on je na razini minus jedan posto u nekim dijelovima Njemačke, u nekim dijelovima na razini prošle godine.''

Ove godine očekuje se oko milijardu i 50 milijuna eura investicija. Ulagat će se u hotele, privatni smještaj. Cilj je, kažu iz Gospodarske komore, goste privući kvalitetom, a ne niskim cijenama.

''Ukoliko ulažete u kvalitetu i dodatne sadržaje, uvijek ćete naći gosta. A ukoliko vi paralelno ulažete i smanjujete cijenu, rušite imidž cijele destinacije i dovodite takvu vrstu gostiju'', pojašnjava Martina Nimac Kalcina, v.d. predsjednice zajednice obiteljskog smještaja.

U 2018. ostvareno je 19,7 milijuna dolazaka. Iz Hrvatske turističke zajednice poručuju kako bi bili zadovoljni kada bi se ta brojka ponovila i ove godine. A bio bi i ministar, budući da svaka peta kuna u Hrvatskoj dolazi iz turizma.
 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr