Zbog skupe izvanpansionske potrošnje turisti osim za put i smještaj uglavnom ne troše. Najlošija je to reklama za hrvatsku kao turističku zemlju.
Rijeke automobila s turistima slijevaju se hrvatskim cestama. A turisti se slijevaju na plaže. Domaći i strani gosti skupili su novac za put i smještaj. Ali štede na izvanpansionskoj potrošnji.
Ponuda postoji, no radije vrijeme provode u sobama, apartmanima te na plaži nego u kupovini, restoranima ili kafićima. Oni su dobrim dijelom prazni, poput onih koje smo vidjeli u Crikvenici.
- Žalosno da jedan Tunis i slične destinacije mogu za nas biti jeftinije nego da smo kod nas, doma, prokomentirala je jedna domaća turistkinja.
Je li to slika turizma kakvim se Hrvatska tvrdeći kako je svaka sezona sve bolja, pitali smo resornog ministra.
- Turizam je prava izvozna privreda jer 85% turista su iz inozemstva i ako je neka grana gospodarstva za hrvatski izvoz bitna onda je to turizam, odgovorio nam je Damir Bajs, ministar turizma.
Zbog praznih terasa ugostitelji bi mogli sezonu završiti s minusom na računu. U odnosu na prošlu, ova je godina za Srimu kod Vodica jako podbacila.
Svi su svjesni su razloga - cijene su previsoke, iako neki i dalje tvrde da su morale narasti.
Svejedno, o smanjenju cijena nitko ne razmišlja. Nadu u spas sezone vide u nadolazećem kolovozu feragostu i novoj navali turista.
Više u video prilogu.