U jednu od najskupljih luka na Jadranu uplovili su prvi brodovi. Ministar Hajdaš Dončić luku je otvorio, a gradonačelnik Kalmeta sve bojkotirao.


Otvorena je zadarska luka Gaženica - i to po treći put. Riječ je o jednom od najskupljih projekata koji ni u krizi nije zaustavljen. Bit će godinama otplaćivan iz državnog proračuna - s kamatom ukupno oko 2 milijarde kuna. Treće otvaranje i nova svađa Zagreba i Zadra. Ministar Hajdaš Dončić luku je otvorio, gradonačelnik Kalmeta sve bojkotirao, a general Gotovina družio se na kraju s ministrima i građanima.

Vezani članci Davor Valčić U godinu dana dva požara u njegovoj zgradi: "Urušio se krov, ostali smo doslovno bez krova nad glavom. Šteta je ogromna. Čekamo da nam se rodi beba, a imamo i malo dijete..." Požar u centru Zadra 02 VIDEO Vatrogasci još na oprezu zbog buktinje koja je izbila u centru Zadra: Uzrok strašnog požara tek će se utvrditi

U jednu od najskupljih luka na Jadranu uplovili su prvi brodovi. Nakon šest godina gradnje Gaženica je puštena u promet.

'Moramo priznati da ovu investiciju neće vraćati Lučka uprava Zadar nego će vraćati država, ukupna investicija s kamatama je blizu dvije milijarde kuna, to će vraćati država', rekao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.

Umjesto velebnog otvaranja, tek čašica razgovora.

'Ja sam protivnik koncepta Fimi medije, toga se svi dobro sjećate, sjećate se kako se otvaralo prije pet, šest godina gdje su se otvarale ceste koje nisu imale uporabnu dozvolu, radio se kirbaj, sviralo je Hladno pivo i Severina, ispričavam se njima i na kraju niste imali ništa', rekao je Hajdaš Dončić.

Projekt kojim su se hvalile i HDZ-ova i Kukuriku Vlada nije prošao bez skandala

Novu luku u koju izravno vode četiri traka autoceste, obišao je i general Gotovina.

'To je dobro za ovaj naš kraj, za naš grad, ovo će osloboditi stari dio grada i uopće za luku Gaženica, za budućnost za razvoj', rekao je Gotovina.

Projekt Gaženica projekt je i ministra Kalmete. A gradonačelnik Kalmeta na otvaranje nije došao. Smeta mu izgrađeni privremeni putnički terminal.

'Ja se bojim da bi moglo lako ostati trajno. To vam je isto kao da ste u Jumbo jet stavili motor od 'fiće', to jednostavno ne može funkcionirati', rekao je Božidar Kalmeta.

Ministru uštede, gradonačelniku nešto drugo

Kalmeta kao ministar isplanirao je veliki terminal. A Hajdaš Dončić kao ministar pak mali terminal.

'Koji će imati 6 tisuća kvadrata manje nego prvobitni, a to vam je direktna ušteda, minimalno oko 15 milijuna eura za proračun', kaže Hajdaš Dončić.

Ministru su to uštede, gradonačelniku nešto drugo.

Improviziran terminal u koji je uplovio najveći kruzer: 'To je, neću reći - jadno'

'Pa će biti demontaža tog privremenog terminala, pa trošak novog projektiranja, kad sve to skupa zbrojite neće biti ušteda, nego većeg troška', smatra Kalmeta.

Nakon 2 milijarde troška, deseci milijuna kuna više ili manje kao da su nebitni.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook