Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Zamke na rasprodajama

Znate li koja su vam prava kad kupujete jeftinije?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Rasprodaje su uvijek popularne. No, koja su vam prava i kad kupujete jeftinije? Znate li možete li vratiti odjeću koju ste tako kupili? Hrvatski potrošači znaju malo o svojim pravima, pokazuje to i istraživanje Europske unije.

30, 40 50 posto. Mamac je to trgovaca koji raznim sniženjima pozivaju kupce. A upravo u ovom do primjerice 60 posto, leži zamka. 'Piše do 60, 70 posto, a kad uđeš unutra je 20, 30 posto, ili piše na polici jedna cijena, a na artiklu je druga', rekla nam je jedna gospođa koja se našla u kupnji. 'Pa dobro to je malo da se navuče kupce. Da sam ja trgovac isto bi vjerojatno tako', poručila je druga.

Pročitajte i ovo Trgovina - 2 Puno lažnih sniženja Sezonska sniženja u punom su jeku! Čak 80 posto hrvatskih kupaca ne zna važnu stvar tijekom kupnje bijele tehnike Proizvodi u trgovini Fortenovin poljoprivredni sektor Hrvatski suverenisti: "Vlada ne smije dopustiti da izgubimo bitnu granu gospodarstva, kao što smo izgubili Inu i banke"

A koja su vaša prava? Kada kupujete na sniženju, prvi uvjet rasprodaje je da svaki peti proizvod ima sniženu cijenu.

>>Više se trošilo u svibnju i lipnju!

'Puno više posla imamo kad je sniženje. Može se naći dosta povoljnih stvari, ne znam, šalovi su nam po 9, 90 koji su prije bili po 69 kuna', kaže prodavačica Katica Anić.

Robu kupljenu na sniženju po zakonu možete vratiti, što ipak nije praksa kod većine trgovaca. Ako ste kupili majicu, došli kući i pronašli grešku, na koju vam trgovac nije ukazao - možete tražiti povrat novca ili vratiti kupljenu majicu.

>>Koliko zapravo stoji jedan dan na plaži?

Proizvodi na rasprodaji moraju imati jasno istaknutu novu, sniženu, cijenu, a stara mora biti prekrižena. Obračunavanje na blagajni nije dozvoljeno.

U sigurnijoj kupnji građanima pomaže Europski centar za zaštitu potrošača. 'Ukoliko trgovac ne želi vama vratiti proizvod ili cijenu, a ima određen nedostatak, tada možete pisat pisani prigovor trgovcu, i on je dužan pružiti vam pisani odgovor u roku 15 dana', kaže Sanja Mihalj iz Europskog centra za zaštitu potrošača.

Kako biste izbjegli neugodna iznenađenja, kada kupujete, koristite gotovinu i unaprijed odredite koliko ćete novca potrošiti.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene