Obavijesti Video Pretražite Navigacija
A tko ima novca za novi?

Kako izgleda hrvatski vozni park? Stručnjaci zabrinuti: "Starija vozila su opasnija..."

Stanica za tehnički pregled vozila (Foto: Dnevnik.hr) - 1
Stanica za tehnički pregled vozila (Foto: Dnevnik.hr) - 1 DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Stanica za tehnički pregled vozila (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Stanica za tehnički pregled vozila (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Foto: DNEVNIK.hr Stanica za tehnički pregled vozila (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Stanica za tehnički pregled vozila (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Foto: DNEVNIK.hr Stanica za tehnički pregled vozila (Foto: Dnevnik.hr) - 3 Stanica za tehnički pregled vozila (Foto: Dnevnik.hr) - 3 Foto: DNEVNIK.hr +0 Broj i starost automobila u Hrvatskoj (Foto: Dnevnik.hr) Galerija 1/4 >>
Od više od milijun i pol registriranih automobila na hrvatskim cestama, gotovo ih je 70 posto starije od 10 godina. Stručnjaci upozoravaju da je to jedan od uzroka prometnih nesreća jer neki dijelovi vozila više nemaju jednaku funkciju kao kada su bili novi.

Prosječna starost hrvatskih limenih ljubimaca viša je od 13 godina, a upravo taj podatak stručnjaci smatraju odgovornim za uzrok brojnih nesreća.

Pročitajte i ovo Auto u kamionu pokušao ga prošvercati FOTOGALERIJA Carinike šokiralo što su pronašli ispod cerade kamiona Automobil - 1 najnoviji rezultati Poražavajući podaci nisu dobri za sigurnost: "Ako nešto ne valja, može doći do velike havarije"

"Vozila koja su sudjelovala u prometnim nesrećama u kojima je bilo smrtno stradalih bila su prosječno starija čak više od prosječne starosti hrvatskog voznog parka. To je egzaktan dokaz da su vozila koja su starija opasnija", rekao je Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske.

Na našim prometnicama registriran je 1.665.391 automobil. Više od 69 posto vozila, tj. gotovo 1.100.000 vozila starije je od 10 godina. Usporedne statistike nikako nam ne idu na ruku jer je 2008. godine prosječna starost vozila bila devet godina, dok ove godine prosječna starost iznosi 12,5 godina.

Stanica za tehnički pregled vozila (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Broj i starost automobila u Hrvatskoj (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr

"Karoserija nema više onu funkciju koju je imala kad je automobil bio nov. Znači, zbog starosti materijala dolazi do loma unutrašnjeg djela karoserije i dolazi do težih ozljeda za vozače i putnike", rekao je prometni stručnjak Rajko Horvat.

Ništa bolja situacija nije ni kada su u pitanju motorna vozila za prijevoz tereta. Njih je registrirano oko 135.000, a prosječna im je starost 10,5 godina. Ispravnost vozila pojačano kontrolira i policija.

"Ako se prilikom kontrole utvrdi da vozilo nije tehnički ispravno, to se vozilo isključuje iz prometa. Da bi ono moglo ponovno sudjelovati u prometu, vozač mora otkloniti te nedostatke koji su utvrđeni", rekao je Josip Mataija iz Ravnateljstva policije.

I obaviti izvanredni tehnički pregled. U udruzi Sigurnost u prometu (SUP) imaju rješenje kako pomladiti vozni park: "Da se kroz poreznu politiku omogući lakše kupovanje tih novih vozila upravo zbog te moderne tehnologije koja zapravo umanjuje grešku vozača", rekao je Milan Pajić iz udure SUP.

Iako brojke ne zvuče dobro, obećavajuća je činjenica da se ukupna prosječna starost vozila puževim koracima poboljšala u odnosu na 2016. i 2017. godinu.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene