Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

U Hrvatskoj je gotovo svaki peti građanin siromašan, a cijene rastu. Posebice hrane. Najnoviji podaci kažu da 100 kuna ove godine, ne vrijedi kao prije godinu ili dvije.


Prije dvije godine, pa čak i prije godinu dana 100 kuna vrijedilo je više nego danas ili prije mjesec dana. U lipnju 2011. mlijeko smo plaćali 25 posto manje nego danas. Jaja su bila upola jeftinija, a mrkva se u posljednje dvije godine poskupila nevjerojatnih 67 posto. Cijene svih namirnica su porasle, čak i onih gdje za to nema nikakvog razloga, kao što je brašno, a ne treba ni napominjati da plaće ne da ne rastu, nego su iste ili čak niže nego su bile.

Vezani članci Hrana - 3 Bacamo tisuće tona hrane, a mnogi žive na rubu siromaštva: "Kada vidim ta nakrcana kolica, ja se pitam koliko njih to može pojesti" Ilustracija Jeste li vi osjetili oštar pad cijena hrane? Organizacija za hranu i poljoprivredu tvrdi da se to događa

Građanima ne treba statistika. Da cijene rastu, osjete po novčanicima. 'Morao sam se cjenkati za trešnje, one su 30-40 kuna, pa razmišljam je li bolje kupiti kila mesa ili kila trešanja', rekao je jedan građanin.

>> Nove cijene HEP-ovog konkurenta znat će se za deset dana!

U odnosu na lipanj prošle godine mlijeko je poskupjelo za gotovo 21 posto, jaja za 31, brašno za gotovo 43 posto. Samo u odnosu na prošli mjesec jabuke su poskupjele za 15 posto, a jogurt, kao i mnogi mliječni proizvodi za 21 posto.

Od tog poskupljenja proizvođači mlijeka, kažu - nemaju ništa. 'Mi već drugu godinu, velika većina nas poljoprivrednika je u minusu, ne možemo biti niti na pozitivnoj nuli', rekao je Ivan Matašić, proizvođač mlijeka.

Dok se s Europom usklađuju cijene energenata, a cijene hrane rastu - građani ostaju bez posla, a onima koji rade, plaće ne rastu. Prema službenoj statistici rađani svaku treću kunu izdvajaju za hranu!

'U Europi se to kreće negdje između 11 i 13 posto, dok se za bogatije zemlje kreće između pet i sedam posto', rekao je Krešimir Sever iz Nezavnisnih hrvatskih sindikata. To je jedan od najboljih pokazatelja sve slabije kupovne moći građana.

Većina ostatak potroši na režije, mnogi i na kredite, a da o zabavi, poput odlaska u kino, kazalište ili neki koncert i ne govorimo. Zato potrošnja građana koja je vrlo važan kotačić za pokretanje gospodarstva pada iz mjeseca u mjesec. Mnogi se zato nadaju da će se ostvariti najave da će dio proizvoda pojeftiniti ulaskom u Uniju.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju