Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović ušao je u izbornu utrku za još jedan mandat, ali sad s jednom bitnom razlikom u odnosu na prije četiri godine. Tada je, naime, bio u SDP-u i nasljeđivanje fotelje dugogodišnjeg gradonačelnika Rijeke, SDP-ove utvrde, bilo mu je gotovo pa zagarantirano, ali u međuvremenu je napustio stranku i na ove izbore ide kao nezavisni kandidat. Glavna protukandidatkinja mu je bivša stranačka kolegica Sandra Krpan i njegova zamjenica koja je na unutarstranačkim izborima na kojima se birao kandidat za gradonačelnika Rijeke dobila više glasova od Filipovića nakon čega je on otišao iz SDP-a.
Hladnokrvna likvidacija
Uhićen bivši muž ubijene Andree: Procurilo kako je došlo do obrata
Rat na Bliskom istoku
Prekršeno primirje, oglasio se Trump: "Nezadovoljan sam s obje strane, a posebno s Izraelom"
Tri mjeseca u Remetincu
Stravično svjedočanstvo bivše zatvorenice: "Brutalna premlaćivanja, štakori veličine mačaka i nesnosan smrad bili su mi svakodnevica"
Kad je u proljeće 2021. preuzeo upravljanje Rijekom (do tada je bio Obersnelov zamjenik) Filipović je obećao ubrzanje kapitalnih investicija i modernizaciju grada. Gradonačelnik svoj mandat opisuje kao izgradnju temelja za novu Rijeku, naglašavajući da su mnogi projekti dugoročnog karaktera i da rezultati tek dolaze. Njegova protukandidatkinja pak kaže kako je pogazio predizborna obećanja koja je dao građanima i usporio procese u gradu.
Marko Filipović pak tvrdi kako je 90 posto onoga što je bilo zapisano u programu Novi ritam grada, s kojim je izašao na izbore 2021. godine – odrađeno. Kaže kako je Rijeka najveće gradilište u Hrvatskoj ponajviše zahvaljujući tome što je uspio stabilizirati gradske financije i privući sredstva iz EU fondova.
U nastavku donosimo rekapitulaciju Filipovićevih predizbornih obećanja, što je ispunjeno, što je u tijeku, a što još uvijek čeka bolje dane.
Projekt na Žabici
Kolodvor na Žabici
Foto:
Damir Skomrlj/Cropix
Novi autobusni kolodvor i prometni centar na Žabici najveće je gradilište u Rijeci koja će dobiti suvremeni autobusni terminal s 14 perona. Investicija je to od 70 milijuna eura, a ako radovi budu išli prema planu, otvorenje je predviđeno za kraj ove ili početak iduće godine. Kompleks obuhvaća i veliku garažu s 900 mjesta te nove sadržaje na prostoru između zgrade Lučke uprave i Rive Boduli. Iako je Filipović obećao izgradnju kvartovskih garaža, do sada nije napravljena niti jedna. Tek su predstavljeni projekti garaža na Krimeji i Podpinjolu.
Za gradskog prijevoznika Autotrolej nabavljena su nova vozila, uključujući i električne autobuse.
Autotrolej
Foto:
Damir Skomrlj/Cropix
Umjesto 1000 stanova - 90
Zakazao je i stambeni program te Filipovićevo obećanje o gradnji 1000 stanova za mlade obitelji. Podijeljeni su ključevi za 90 stanova na Martinkovcu, ali ta je izgradnja počela prije Filipovićeva dolaska na mjesto gradonačelnika. Dugo su se najavljivali i stanovi na Zametu, ali do danas nema konkretnih pomaka.
Jedno je obećanje ispunjeno, otvoren je vrtić Kapljica, dok je vrtić na Krnjevu još u izgradnji i trebao bi biti dovršen uskoro.
Art-kvart Benčić
Foto:
Damir Skomrlj/Cropix
Jedno od djelomično ispunjenih obećanja jest revitalizacija prostora bivše tvornice Rikard Benčić, odnosno Art-Kvart Benčić. Ondje je izgrađena najmodernija knjižnica u Hrvatskoj, no zgrada Teatrina i dalje stoji kao ruglo grada, a potrebno je i uređenje Muzeja moderne i suvremene umjetnosti.
Obnavlja se i Titov brod Galeb u kojem bi trebao biti muzej, a Filipović najavljuje skori dovršetak radova.