Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Član povjerenstva za nabavu kamiona iz Uprave za logistiku Glavnog stožera Oružanih snaga Jerko Vranjković svjedočio je u nastavku suđenja u 'slučaju kamioni'.


Vranjković je rekao da su po tehničko-taktičkim zahtjevima kamioni mogli biti nosivosti između četiri i pet tona, no zajedno s predstavnikom Službe za razvoj, opremanje i modernizaciju (SROM) pri MORH-u potpisao je dokument u kojemu je tražena nosivost bila pet tona. Vranjković je objasnio da se na to odlučio jer su po NATO-ovim standardima kamioni nosivosti pet, deset i 16 tona i jer se vodio logikom 'više je bolje'. Na upit sutkinje zagrebačkoga Županijskog suda Jasne Smiljanić bi li kamion nosivosti četiri tone bio dovoljan odgovorio je kako to ovisi o njegovoj namjeni, a udovoljavao bi potrebi vuče lakših topova.

Vezani članci Prosvjed u Šarengradu - 3 Mještani Šarengrada prosvjedovali zbog kamiona koji im se zabijaju u kuće: ''Samo čekam da se složi, da padne, da me zaruši'' Uvozni biootpad i smrad koji mori građane - 8 Dobra ekološka priča pretvorila se u katastrofu – Građani se guše u smradu, a vlasnik tvrtke sam priznaje: „To je kriminal!“

Vranjković, koji je kao predstavnik te uprave bio zadužen za taktičke karakteristike, rekao je da su sve ponude na pozivnom natječaju MORH-a udovoljavale tim zahtjevima. No, dodao je, u tehničkom dijelu u pogledu nosivosti nije udovoljavala jedna ponuda, a na sastanku povjerenstva za provedbu natječaja nije se razgovaralo o tehničkim karakteristikama koje su bile u ovlasti SROM-a. Rekao je i kako mu nije poznato kolika je bila nosivost MAN-ovih kamiona, ali, dodao je, oni ne bi udovoljavali uvjetima natječaja ako im je nosivost manja od pet tona, što od početka tvrdi obrana dvojice optuženika, bivšeg ministra obrane Berislava Rončevića i njegova pomoćnika Ive Bačića.

'Nedostaci na šasiji i kuki'

Svjedok je ispričao i da su MAN-ova vozila 'imala nedostatke na šasiji i kuki', a sutkinji je predao dopis njemačkoga MAN-a u kojem se govori da se taj kamion može koristiti gorivom F-34 samo u krajnje nužnom slučaju jer ono šteti njegovu motoru. Obrana optuženika prije je tvrdila da, osim zbog nosivosti, najjeftiniji MAN-ovi kamioni nisu udovoljavali i zato što se bez prepravaka nisu mogli koristiti F-34, gorivom po NATO-standardu. Sutkinja je dopis njemačkoga MAN-a uvrstila u spis, do kojega je svjedok došao tijekom pripreme za svjedočenje, kada je i doznao da je MAN po cijeni bio najpovoljniji.

Ispričao je i da je na sastanku povjerenstva problematiziran status MAN-a jer je ta tvrtka bila u sudskom sporu s MORH-om pa je zaključeno da se od pravne službe zatraži očitovanje može li MAN i dalje sudjelovati u natječaju. Na današnjoj raspravi svjedočio je i bivši načelnik Uprave za logistiku Mate Ostović, koji u vrijeme natječaja i nabave kamiona 2004. nije bio u Hrvatskoj pa ga je mijenjao brigadir Ivan Skol, koji je svjedočio jučer. Suđenje se nastavlja u ponedjeljak, 22. veljače, ispitivanjem novih svjedoka. (Hina)