Jurčić je rekao kako će privatizacija, poput one iz 1990-ih, nanijeti negativne financijske i socijalne učinke za brodogradnju, kao jednu od najperspektivnijih hrvatskih gospodarskih grana, te za oko 40.000 ljudi koji, izravno ili neizravno, ovise o sudbini brodogradilišta.
Pročitajte i ovo
vlada suzbija spekulacije
Ključna točka u sirijskom građanskom ratu: "Pad Damaska je samo pitanje vremena"
Kriza u Francuskoj
Macron se obratio javnosti prvi put nakon pada vlade: Otkrio je kad će imenovati novog premijera
Po njegovu i mišljenju SDP-a, privatizacija neće riješiti ključne probleme za opstanak brodogradnje - sanaciju i restrukturiranje, koje, kaže, treba provesti država, a ne privatni kapital.
Jurčić je napomenuo kako je brod, kao u svijetu najpoznatiji hrvatski brand, najsloženiji proizvod koji Hrvatska može napraviti i najveći mobilni objekt koji može proizvesti, te da stoga država mora zadržati brodogradilišta u svojim rukama i njima upravljati.
"Treba nam cjelovito restrukturiranje i sanacija da se hrvatska brodograđevna industrija pripremi za konkurentno europsko i svjetsko tržište", poručio je Jurčić.
SDP zaključcima interpelacije predlaže da Sabor obveže Vladu na izradu programa cjelovitog restrukturiranja brodogradnje i individualne programe restrukturiranja svakog brodogradilišta, plan osiguranja financiranja tekućeg poslovanja, elaborat o razlozima i uvjetima prenamjene djelatnosti u postojećim brodogradilištima, program prilagodbe državnih potpora brodograđevnom sektoru i zbrinjavanja eventualnog viška radne snage.
Potpredsjednik Vlade Damir Polančec rekao je kako Vlada odbija SDP-ovu interpelaciju, uvjeren da je privatizacija jedini i najbolji način kako brodogradilišta od gubitaša pretvoriti u solventna i konkurentna poduzeća.
"Siguran sam da se ne treba bojati privatizacije. Smatramo da je najbolji put provedbe restrukturiranja brodogradilišta kroz privatizaciju", poručio je Polančec.
Istaknuo je kako Hrvatsku na privatizaciju svojih najvećih brodogradilišta obvezuju i smjernice Europske komisije, koja je, kaže, nezadovoljna kako su restrukturiranje i sanaciju svojih brodogradilišta provele neke zemlje EU, posebno Italija i Poljska.
"Europska komisija dala nam je jasne smjernice da će posebno cijeniti ako privatni kapital sudjeluje u procesu sanacije i restrukturiranja hrvatskih brodogradilišta", rekao je Polančec.
Podsjetio je da je na temelju tih smjernica Vlada doradila individualne programe restrukturiranja brodogradilišta na način da se priđe procesu privatizacije tri od pet najvećih "škverova", a uvjeren je da će Komisija uskoro predložiti i da se privatiziraju preostala dva.
Kao dokaz da bi se privatnim kapitalom, a ne državnim, trebalo provesti restrukturiranje i sanaciju brodogradilišta, Polančec vidi u činjenici da bi Hrvatska do 2012., na ime jamstava za realizirane kredite, te ugovorene i neugovorene a planirane poslove, morala izdvojiti ukupno 22,5 milijardi kuna.
"To je apsolutno previše", naglasio je Polančec, ustvrdivši kako će privatizacija postići osnovne ciljeve - zadržati što veći, a, po mogućnosti, sva radna mjesta, zadržati proizvodnju, te, uz državne potpore koje će biti sukladne onima u EU, osnažiti djelatnost i povećati konkurentnost brodogradilišta.
O SDP-ovoj interpelaciji raspravljaju saborski klubovi.