Zbog pandemije smo manje trošili na druženja i putovanja, pa sad više trošimo na božićne poklone. U gradovima poslijepodne ludnica po trgovačkim centrima - kupuje se kao da sutra ne postoji.

Galerija Tana Zimmermann Blagdanska potrošnja - 4 Blagdanska potrošnja - 2 +10 Blagdanska potrošnja - 1

Dan do Badnjaka trgovački centri puni. Na terenu je bio reporter Nove TV Dino Goleš.

Iva iz Zagreba kaže kako ove godine samo klinci dobivaju neke poklone i roditelji posteljinu i to im je dosta.

Njezina sugrađanka Veronika dodaje kako mora još razgledati i odlučiti hoće li kupiti knjigu ili nešto za obući.

Nikola će kupiti odjeću i parfeme za najmilije.

Na zamatanje poklona čeka se u redu.

Nika, djelatnica na zamatanju poklona rekla je kako je navala tek zadnja dva dana, a sutra očekuju još veću gužvu. Ljudi je više nego prošle godine.

Prema istraživanju stručnog magazina "Ja trgovac", dvije trećine građana na poklone će potrošiti do 500 kuna. Više od 1000 tek njih 6 posto.

Iva iz Zagreba kaže kako nema pretjeranog darivanja za Božić, to više odrade za rođendane.

Tina iz Rijeke potrošit će 600 do 700 kuna ukupno za sve poklone.

Oni koji mogu pričekati - proći će jeftinije.

A poklon je uvijek poklon.

Željka iz Rijeke kaže kako u kupovinu odlazi poslije Božića, kad je sniženje.

Sniženja, po zakonu kreću od 27. prosinca i traju do sredine veljače. Isti artikli, ponekad su i upola jeftiniji.

A premda im pokloni neće stići do Božića, i danas navale na online trgovine.

Češće kupuju muškarci i to poklone za žene, parfemi su out - a ovogodišnji hit je robot usisavač.

Trgovci prezadovoljni.

Tana Zimmermann, voditeljica online trgovine kaže kako imaju 11 i 12 mjesec puta tri ili puta 4 u odnosu na isto razdoblje lani.

"Većina kurirskih službi sutra ne radi, no kupci i dalje kupuju tako da ja mislim da Badnjak više nije deadline taj nekakav kraj da sve mora stati za Badnjak, nego jednostavno love se dobre ponude", navodi Zimmermann.

Troši se i na Adventima no i tri puta manje nego prijašnjih godina, ističu ugostitelji koji su tek djelomično zadovoljni. Najveći gubitnici su catering kuće - poslovni domjenci pali su za 80 posto u odnosu na razdoblje prije pandemije.

Troši se i sada - a fiskalizacija računa prati se u Apisu. Dino Goleš otkrio je kako smo ovog prosinca oborili predpandemijski rekord. Gledajući sve djelatnosti potrošili smo miljardu kuna više nego 2019., a oboren je i rekord na godišnjoj razini.

Goleš je razgovarao sa Slavišom Penavom iz Porezne uprave, koji je kazao kako smo od početka uvođenja fiskalizacije u Hrvatskoj 2013. godine -  ''prvi put prešli broj od 200 mijardi kuna te da je to dobar pokazatelj. To bi pripisao dobrim upravljanjem i popravkom gospodarstva u pandemijskoj krizi''.

"Stavili smo proračun u funkciju pomoći gospodarstvu. Pomagali smo kroz isplatu plaća poduzetnicima, imali smo dobru turističku sezonu i u četiri mjeseca sezone imali smo porast čak i u odnosu na 2019. godinu", naglasio je Penava.

Novac - 2 Veća potrošnja, ali i cijene: Inflacija u Hrvatskoj rasla najviše u posljednjih devet godina, doznajte što je najviše poskupjelo

Šoping, ilustracija Velika promjena: Ovo su tri nove navike kupaca, prepoznajete li se u svima?

U tjednu prije Velike Gospe potrošili smo oko milijardu kuna, otkrio je Penava te pojasnio kako je u to vrijeme bilo i dosta turista.

Prošla godina bila je godina lockdowna i uštedjeli smo 15 mlijardi kuna. U tijeku su pripreme za euro i Penava vjeruje da će se trošiti još više. 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

 

 

 

 

 

 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju