Pelješki most
Pelješki most Foto: Grgo Jelavic

Glavni projektant mosta je slovenski inženjer građevine Marjan Pipenbaher, a inspiraciju je dobio na samoj lokaciji u zoru.


Slovenski inženjer Marjan Pipenbaher, koji je projektirao Pelješki most, iza sebe ima više od 200 takvih projekata, a u razgovoru za Slovenski radio izjavio je povodom njegova otvaranja kako smatra da taj projekt spada u "svjetski rang" te da mu je predstavljao najveći izazov do sada.

Vezani članci Davor Perić iz Hrvatskih cesta Otkriveno kada se očekuje završetak radova na Pelješkom mostu: "Uhvatili smo bolji ritam nego što smo očekivali" Radovi na Pelješkom mostu (Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL) Opet problemi s Pelješkim mostom: Radovi na pristupnim cestama zapeli u birokraciji

"Pelješki most spada među pet najvećih europskih mostova preko morskih zaljeva koji su sagrađeni na početku 21. stoljeća i spada u svjetski rang", kazao je Pipenbaher i dodao da je u najveći izazov bilo projektiranje temelja s obzirom da je izložen vjetrovima i da se nalazi na seizmičkom području.

Po njegovim riječima, Pelješki most koji spaja jug Hrvatske s ostatkom države, važan je ne samo za Hrvatsku nego i za širi europski prostor.

U konačnici, to je i jedan od uvjeta za Schengen, rekao je Pipenbacher.

Građevinske radove na Pelješkom mostu izvela je kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC), a Pipenbaher također ističe činjenicu da za vrijeme zahtjevne gradnje nitko nije poginuo.

"Nitko pri gradnji mosta nije umro, bile su samo dvije malo ozbiljnije nezgode, to je također vrlo važno istaknuti", kazao je Pipenbaher za Slovenski radio.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju