Napokon se znaju kazne za brze i žestoke na hrvatskim prometnicama. Rastu kazne za telefoniranje u prometu, vožnju bez pojasa, a posebna pravila vrijedit će za ponavljače prekršaja.

Galerija Doc. dr. sc. Rajko Horvat, profesor s Fakulteta prometnih znanosti (Foto: Dnevnik.hr) +0 Doc. dr. sc. Rajko Horvat, profesor s Fakulteta prometnih znanosti, i Ivan Forjan (Foto: Dnevnik.hr)

Rigoroznim zakonom država nastoji stati na kraj svima koji uzrokoju smrt na cestama. Korištenje mobitela u vožnji četvrti je po redu uzrok smrti na cestama. Uskoro će se kažnjavati strože, kao i nevezivanje sigurnosnog pojasa.

Vezani članci Ilustracija - 4 Kod Rogoznice poginuo motociklist: Vozio bez dozvole neregistrirano vozilo i prešao u suprotnu traku Gužve na autocesti prema moru Gužve u smjeru mora: Na zagrebačkoj obilaznici kilometarska kolona zbog nesreće

Novim zakonom povećali bi se i kazneni bodovi za neke prekršaje te uveo obavezni liječnički pregled vozača nakon 67. godine života. Iznos najveće kazne penje se na 20 tisuća kuna. Telefoniranje u vožnji kažnjavalo bi se s 1500, a nevezivanje pojasa s 1000 kuna.

Po novom zakonu vozačima bi se oduzimalo i vozilo. I to recidivistima, zbog vožnje u suprotnom smjeru, prekoračenja brzine, namjernog prolaska kroz crveno, odbijanja alokotesta, razine alkohola od više od 1,5 promila, te vožnje prije polaganja vozačkog ispita.

Struka želi i ukidanje mogućnosti plaćanja polovice kazne, ako se ista plati na licu mjesta ili u roku od tri dana od počinjenja prekršaja. Zakon prvo mora u javnu raspravu, a na snagu neće stupiti prije iduće godine.

Cilj smanjiti broj nesreća na cestama

Hrvatska nikako ne uspijeva smanjiti smrtnost na cestama, u ovoj godini do današnjeg dana poginulo je već 297 osoba u prometnim nesrećama.

Hoće li nova pravila smanjiti broj nesreća na cestama, za Dnevnik Nove TV doznao je reporter Ivan Forjan koji je razgovarao s profesorom s Fakulteta prometnih znanosti koji je i sam sudjelovao u izradi zakonskih promjena - Rajkom Horvatom.

Kako prekinuti crne statistike?

Kroz vrlo jednostavne mjere. Prvenstveno, to je obrazovanje. Konstantno obrazovanje - počevši od najranije dječje dobi pa kroz cijelo životno obrazovanje. U Republici Hrvatskoj još uvijek nemamo sustavno obrazovanje o prometnim propisima, o poznavanju prometnih propisa i načinu ponašanja u prometu.

Hoće li drastične kazne uroditi plodom?

Komparacija pojedinih mjera koje su predložene u državama Europske unije je bio i glavni razlog zašto je Fakultet sudjelovao u kreiranju pojedinih zakonskih mjera. Bitno je hoće li one imati efekt na hrvatskim cestama.

Što kažu primjeri drugih zemalja koje su postrožile kazne? Slovenci su nedavno postrožili kazne.

Upravo je to razlog zašto se kod nas povećavaju pojedine kazne, pogotovo za mobitel. Mobitel je jedan od predmeta koji ometaju pažnju i zbog kojeg se događaju prometne nesreće, često s najtežim posljedicama. Ti efekti su vrlo pozitivni. Ta novčana kazna koja je predložena, u vrlo kratkom roku je polučila dobre rezultate.

Cilj Hrvatske do 2020. godine smanjiti broj smrtno stradalih u prometu na najviše 213 osoba. 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 
Stručnjaci o Todorićevoj najavi ulaska u politiku: ''Čovjek je izgubio doticaj s realnošću. Pa tko će glasati za njega?'' Ivica Todorić, arhiva (Foto: Goran Stanzl/PIXSELL) Krešimir Macan, arhiva (Foto: Zarko Basic/PIXSELL) Mirjana Krizmanić (Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL) +2 Žarko Puhovski (Foto: Goran Stanzl/PIXSELL)

5 stvari koje morate naučiti svoje roditelje I vi možete podijeliti svoje znanje s roditeljima (Foto: Thinkstock) Društvene mreže pomažu pripadnicima starije dobi smanjiti osjećaj usamljenosti Online kupovina sve praktičnija +1 Digitalne knjige

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju