Pred završetkom je projekt modernizacije tramvajske infrastrukture u Osijeku, vrijedan više od 45 milijuna eura, što je preduvjet za nove niskopodne tramvaje, a uz planiranu nabavu autobusa i preseljenje remize riječ je o najvećim ulaganjima u javni prijevoz u zadnjih 30-ak godina.
Kako ističu u osječkoj Gradskoj upravi, dugogodišnji izostanak važnih ulaganja rezultirao je zastarjelom infrastrukturom tramvajske mreže, dotrajalom opremom i voznim parkom. Posljednji novi tramvaj u Osijek je stigao daleke 1982. godine pa je modernizacija jednostavno nužnost za javni prijevoz.
Čiji je poglavar?
Jeste li znali da papa nije Katolik?
Dan maturanata
Pripremite se na opsadu grada: Ovom trasom će se kretati kolona, sve će pratiti hitne službe
nesigurno područje
Mještani na nogama zbog izgradnje brze ceste: "Iznad naših glava išao bi vijadukt"
Radovi su počeli u ožujku 2022. godine, a obuhvaćaju izgradnju 8,5 kilometara podzemne kabelske mreže, modernizaciju 9,5 kilometara gornje kontaktne tramvajske mreže i dijela postojeće tramvajske pruge u dužini 9,8 kilometara, kao i modernizaciju 23 tramvajska stajališta, kako bi se omogućio pristup osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti.
Ilustracija
Foto:
Getty Images
Do sada je završeno oko 95 posto radova, a u Gradskoj upravi i osječkom Gradskom prijevozu putnika (GPP) navode kako je planirani završetak građevinskih i elektromontažnih radova predviđen za kraj drugog kvartala ove godine.
Osijek će dobiti kvalitetnu tramvajsku prugu, koja znatno smanjuje vibracije i buku te garantira sigurniju i udobniju vožnju, kao i kvalitetnu podzemnu kabelsku i nadzemnu kontaktnu mrežu, a u tom segmentu izgrađeno je 380 novih stupova koji će većinom biti i stupovi za javnu rasvjetu.
Ugovor o nabavi deset novih niskopodnih tramvaja, vrijedan nešto više od 23 milijuna eura, potpisan je s Končarom. Isporuka prvog tramvaja predviđena je u ožujku, dok se sukcesivna isporuka preostalih devet tramvaja očekuje do kraja rujna.
Gradonačelnik Ivan Radić ističe da su novi tramvaji veći i moderniji, dugi su 21 metar i imaju 135 mjesta, dok sadašnji imaju 14 metara i 88 sjedećih mjesta.
Ilustracija
Foto:
Getty Images
Priprema se i nabava 19 električnih autobusa
S obzirom na to da se uskoro očekuje objava javnog poziva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za nabavku dodatnih vozila, GPP već ima pripremljen prijavni obrazac za nabavu dodatnih deset niskopodnih tramvaja.
Potpisivanje ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava očekuje se do polovice ove godine, a s 20 novih niskopodnih tramvaja Osijek bi u potpunosti obnovio flotu tih vozila, ističu u Gradskoj upravi.
Zahvaljujući potpuno niskopodnoj konstrukciji, novi tramvaji omogućit lakši ulazak i izlazak osobama s invaliditetom, starijim građanima i roditeljima s dječjim kolicima, a moderni sustavi klimatizacije, informacijski zasloni i energetski učinkovitiji pogon poboljšat će iskustvo putovanja.
U pripremi je i projekt nabave 19 električnih autobusa te izgradnje infrastrukture za punjenje takvih vozila, Za oba projekta objavljeni su pozivi mjerodavnih ministarstava, a GPP u ožujku planira predati prijave.
Ilustracija
Foto:
Getty Images
Ukupna vrijednost investicije je 15 milijuna eura, a oba projekta bit će u potpunosti financirana sredstvima Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO).
Uz obnovu voznog parka u planu je izgradnja nove remize, koja bi se trebala nalaziti u istočnom dijelu grada u zoni križanja Vukovarske i Divaltove ulice, a procjenjuje se da bi vrijednost tog projekta bila oko 50 milijuna eura.
Nova bi remiza omogućila ne samo učinkovitije održavanje već i smještaj većeg broja tramvaja i autobusa, čime bi se riješio problem ograničenog kapaciteta postojeće remize, pojašnjavaju u Gradskoj upravi.
Pročitajte i ovo
Javno zdravstvo
Upozorenje nakon alarmantnog otkrića: "To je obiteljska bolest, milijun ljudi u Hrvatskoj je pogođeno"
Pročitajte i ovo
Pozadina
Cure detalji: Evo što krije ključni dogovor Ukrajine i SAD-a
Pročitajte i ovo
5.000.000 dolara
Trump ima ponudu koja će se svidjeti ruskim oligarsima: "Neki su veoma dobri ljudi"
Pročitajte i ovo
Gužva, gužva
Zanimljive se stvari događaju prije izbora u Zagrebu: Pale prve prijave