Iako posla ima sve više, hrvatski prijevoznici muku muče s pronalaskom radne snage. Posljednjih godina sve više profesionalnih vozača odlazi na rad u strane zemlje.


Nova investicija u osječko-baranjskoj županiji. U kupnju novih 30 kamiona špediterska tvrtka uložila je 30 milijuna kuna. I otvaranje novih 50 radnih mjesta.

Vezani članci Slika nije dostupna Nedostatak radne snage: Hrvatska kreće s uvozom još više stranih radnika Slika nije dostupna Trebamo radnike: Ovo je 5 trenutno najtraženijih zanimanja u Hrvatskoj

"To je nastavak planirane nabavke i proširenja flote koja je zacrtana u narednih 5 godina", kaže Milan Vrdoljak, predsjednik Uprave navedene šediterske tvrtke.

No, eto hrvatskog paradoksa. Iako posla ima, do radnika je sve teže doći.

"Nikada nismo uspjeli upravo sa Zavoda za zapošljavanje doći do tih ljudi, da oni počnu raditi kod nas, jer jednostavno struktura tih ljudi po njihovoj školskoj spremi, oni jesu vozači, ali nažalost nemaju dana iskustva", kaže Branimir Bogdan, izvršni direktor tvrtke.

Na Zavodu za zapošljavanje više je od 2000 nezaposlenih vozača.

"Ono čega se bojimo, da bi mogli imati problem sa vozačima za neke buduće investicije u nova vozila. Naravno da te probleme nastojimo rješiti. Jedan od načina je i preko uvoza radne snage", kaže Bogdan.

Prema istraživanju HGK-a najčešći problemi kod zapošljavanja radnika su, nezainteresiranost ili nemotiviranost kandidata, manjak radnog iskustva te nedostatak kandidata s traženom razinom obrazovanja. Već za ovu godinu poslodavci su zatražili više od 250 dozvola za uvoz stranih vozača teretnih vozila.

Iz Sindikata hrvatskog vozača upozoravaju na sve veći egzodus hrvatskih profesionalnih vozača.

"Prije svega moramo reći da smo odgovorni svi, jer trebalo je voditi računa ranije da tim vozačima nađemo način da ih zadržimo u RH, a ne da ih pustimo da odu van. Sada je situacija teška", ističe Miljenko Gočin iz navedenog Sindikata.

Glavni problem vide u malim plaćama.

"Plaće u Hrvatskoj idu od minimalca, 2200 kuna, do nekih izuzetaka gdje su prijave 5000 kuna. Ostatak koji vozači dobiju, dnevnica, to se isplaćuje u gotovini", kaže Gočin.

Osim vozača hrvatski poslodavci najviše problema imaju i sa zapošljavanjem kuhara, konobara, građevinara i medicinskih sestara. A i njih je par tisuca na burzi.