Od ranog jutra zadarski poreznici su bili u akciji. Blagajne restorana, kafića, fast foodova našle su se pod povećalom istražitelja.
Porezni inspektor u jednom kafiću je zatražio printanje stanje blagajne na današnji dan.
"Sada ćemo usporediti ukupno stanje prometa koje je evidentirano putem naplatnog uređaja s novcem koji je zatečen u blagajni", objasnio je.
Dok konobar počinje brojati novac, inspektor traži jednu kopiju računa.
"Nama porezna često dolazi i sve bude ok", navodi konobar za kojega ovo nije stresna situacija.
Sve prate na aplikaciji
Na jednom drugom mjestu, inspektori sjedaju za stol i naručuju piće. No, mobitel ne ispuštaju iz ruke.
"Aplikacija nam puno olakšava posao jer možemo pratiti izdavanje u realnom vremenu, tj. možemo pratiti ako se nama izda račun, a, primjerice, susjednom stolu se ne izda - možemo utvrditi nepravilnost po tom pitanju", navodi inspektor.
Iskusni ugostitelji se ni ne pokušavaju kockati s neizdavanjem računa.
"Obavljaju svoju dužnost, mi radimo svoj posao. Diskretni su, kao da ih nema. Stvari koje traže mi i predočimo i apsolutno nema problema", navodi voditelj restorana Tomislav Torbarina.
Predviđene visoke kazne
Porezni inspektor navodi zbog čega bi moglo biti problema: "Neizdavanje računa, višak u blagajni, manjak u blagajni".
"Kazne su od 10.000 pa sve do 500.000 kuna, ovisno o prekršaju, je li pravna ili fizička osoba", objašnjava inspektor.
Na Jadran stigli inspektori iz svih krajeva Hrvatske
Na Jadran su kolegama stigli u ispomoć i kolege iz svih krajeva Hrvatske. I u narednim mjesecima će pojačano slati ljude na obalu.
Kako na pojačan nadzor gledaju ugostitelji, u Dnevniku Nove TV kazao je predsjednik Ceha ugostitelja Zadarske županije Robert Kovačević.
Na pitanje ima li među ugostiteljima reakcija na dolazak inspektora, Kovačević kaže da - nema.
"Nadzori su uvijek dobrodošli u naše objekte da se utvrdi radimo li ispravno ili ne. Na kraju krajeva, to je i neka potvrda kako se držimo zakona i pravila i radimo po zakonu", kazao je.
U nekim situacijama se ipak ne izda račun.
"U nekim situacijama se račun ne može izdati račun, ako sjedne žena, a suprug ode na WC, moramo naručiti jednome pa drugome... U nekim situacijama treba biti fleksibilan. Nekad teorija i praksa ne idu zajedno", objasnio je Kovačević.
"Prilagođavamo se situaciji, kiši, vjetru, gostu, grupi koja dolazi, izmjeni načina plaćanja, hoće li platiti karticom ili gotovinom... Nije uvijek idealna situacija da bi mi mogli uvijek raditi po nekakvim pisanim pravilima", kazao je.
Na pitanje novinara traže li porezni inspektori "dlaku u jajetu" navodi kako zasad nema takvu informaciju.
"Naravno, ako ulaze u neke dublje analize, vjerojatno da, a vjerojatno oni znaju zašto idu u dublje analize negdje. Teško je tražiti dlaku u jajetu u našem poslu, pogotovo gdje su kuhinje, restorani, gdje postoji kala, gdje se baca i ostaje roba", rekao je Kovačević.
"U nekim zemljama čak i nema materijalnog zaduživanja", dodao je.
Najveći problem porezna politika
Kovačević navodi kako je ugostiteljima najveći problem porezna politika, a ne porezni inspektori.
"Porezni inspektori postoje otkako postoji poduzetništvo, a porezna politika se mijenja. Nastojimo sugerirati nekome tko je na vlasti i tko odlučuje da se prilagodi", kazao je.
"PDV od 20 posto je devastirao naš sektor kad je uveden i do dan-danas urušava naše poslovanje. Teško je poslovati normalno", zaključio je Kovačević.
U Poreznoj upravi kažu kako je u prvih šest mjeseci ove godine izdano 3,5 posto više računa nego do lipnja 2019. godine.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr