Od 10 sati Pelješki most bit će otvoren za sve građane i posjetitelje koji žele prošetati do prvog pilona.


Svečanim otvorenjem Pelješkog mosta, koje će započeti u utorak u 20:15 u odmorištu Komarna, jug će se Hrvatske nakon 300 godina spojiti s ostatkom zemlje.

Vezani članci Spajanje zadnjih dijelova Pelješkog mosta - 10 Spajanje posljednjih dijelova Pelješkog mosta Davor Perić iz Hrvatskih cesta Otkriveno kada se očekuje završetak radova na Pelješkom mostu: "Uhvatili smo bolji ritam nego što smo očekivali"

Od jutarnjih sati u utorak traju brojni programi proslave otvorenja najvećeg hrvatskog infrastrukturnog projekta financiranog iz EU-ovih fondova.
Most je dugačak 2400 metara.

Na projektu Pelješkog mosta radilo se desetljećima, i to kroz nekoliko vlada, čak njih šest, a dio je projekta nazvanog "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom".

Još u svibnju 2013. godine Europska komisija naručila je predstudiju izvodljivosti, a ona je pokazala kako je Pelješki most najbolje rješenje kako bi se povezao jug Hrvatske s ostatkom Hrvatske.

Njegovo životno djelo

No, tek u veljači 2017. godine Vlada je usvojila odluku o financiranju toga projekta, a ta odluka bila je preduvjet za realizaciju gradnje mosta i pristupnih cesta.

Marjan Pipenbaher, glavni i odgovorni projektant Pelješkog mosta, krajem te godine prezentirao je kako je nastao most rekavši da je to njegovo životno djelo.

U siječnju 2018. od pristigle tri ponude na natječaju za gradnju mosta Hrvatske ceste su za sklapanje ugovora o javnoj nabavi odabrale zajednicu ponuditelja: China Road and Bridge Corporation, CCCC Highway Consultants Co. Ltd., CCCC Second Highway Engineering Co. Ltd. i CCCC Second Harbour Engineering Co. Ltd., s cijenom ponude u iznosu od 2,081 milijarde kuna bez PDV-a te rokom dovršetka radova od 36 mjeseci.

Čelik, beton i krunica

Radovi su službeno počeli krajem srpnja 2018. godine.

"Dugo smo čekali ovaj početak radova i nakon velikog administrativnog posla službeno počinje teći rok kineskim izvođačima", rekao je tada predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić u Stonu.

U ovaj most ugrađeno je desetak tisuća tona čelika, betona i željeza, a svoje mjesto u njemu pronašla je i jedna krunica.

 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju