Usprkos recesiji koja je u nezavidnu financijsku situaciju dovela većinu kućanstava u Hrvatskoj, ipak će se velik broj građana porastom vrijednosti u termometru uskoro zaputiti na zasluženi ljetni odmor.
Pročitajte i ovo
"Konkurencija ne spava"
Režemo li granu na kojoj sjedimo? Očekuje se manja zarada od turizma nego što se ranije mislilo
Rujan kao iz snova
Idealno ljeto na samom kraju ljeta: Dobrim brojkama nadaju se i u listopadu
Da hrvatski građani ne vole mijenjati stare navike te da će većina njih i ove godine spakirati kofere i krenuti put Jadrana koji je prelijep da bi ga se zaobišlo, tvrdi Ivan Pukšar, direktor putničke agencije Kompas.hr-a.
'Oko 95 posto Hrvata ljetovat će na Jadranu, a ostalih pet posto razmilit će se po svijetu', tvrdi Pukšar i dodaje da se radi o trendu koji traje gotovo 12 godina.
Najveće gužve, sudeći po interesu u ovoj agenciji, ovog ljeta prevladavat će na potezu od Paga do Splita. Nešto više mjesta ostati će na plažama otoka, a najveći krivac tome su visoke cijene trajektnog prijevoza. 'Ljudi će radije na odmoru još ostati pet-šest dana više, nego taj novac dati za trajekt, pa ljetovati na otoku', kaže Pukšar i dodaje kako je ove godine cijena ipak najvažniji faktor u odabiru destinacije ljetovanja.
Većina na srednjoj i sjevernoj Dalmaciji
Tako će većina Hrvata, do zuba naoružana kremama za sunčanje, suncobranima, sunčanim naočalama i svom popratnom opremom, svoje mjesto pod suncem naći na sjevernoj i srednjoj Dalmaciji. 'Od otoka su im zanimljivi Rab i Krk. Za Dubrovnik ove godine ima vrlo malo upita, naravno, zbog visokih cijena', tvrdi.
Nikolina Frklić, direktorica korporativnih komunikacija Agencije Atlas tvrdi da naši građani ove godine traže povoljne, no ne nužno i najjeftinije aranžmane za ljetovanje.
'Ove godine cijena ipak najvažniji faktor u odabiru destinacije ljetovanja', tvrdi Ivan Pukšar, direktor putničke agencije Kompas.hr
'Glavni kriterij za odabir ljetovanja u Hrvatskoj jest privlačnost destinacije i sadržaja, od hotelskih do destinacijskih, povoljna cijena odnosno dobar omjer vrijednosti za novac, prodajne akcije kao što su 'first minute', akcije 7=6, besplatni aranžmani za djecu, obiteljski popusti i slično', kaže Frklić.
Dodaje kako je ove sezone, što se inozemnih destinacija tiče, ponovno zabilježen povećani interes za Egipat. 'Velik interes putnika bilježe i nove destinacije u Atlasovoj ponudi - Karpatos i Zakintos, koje bi mogle biti veliki hit u 2012. godini, no i dalje je najprodavanija destinacija u Grčkoj Santorini. Nastavlja se odlična potražnja za Sjeverni Cipar, koja bilježi stalni rast prodaje', kaže Nataša Frklić.
Bugarska postala 'novi' Tunis
Naglašava kako je 'novi' Tunis ove godine postala Bugarska, koja posjeduje sve predispozicije za uživanje u savršenom godišnjem odmoru.
'Po pristupačnim cijenama dobit ćete odličnu gastronomsku ponudu, ludu zabavu, kao i duge pješčane plaže na kojima nije dosadno ni djeci ni odraslima. Bogata povijesna i kulturna ostavština također vas neće ostaviti ravnodušnima, kao ni legende koje još uvijek žive na ovim prostorima', pojasnila je Nikolina Frklić.
>> Gdje ljetuju hrvatski političari?
Ivan Pukšar kaže kako je u odabiru stranih destinacija za ljetovanje, uz cijenu, Hrvatima bitan brz i ugodan prijevoz. 'Ove godine oko dvije tisuće ljudi ljetovat će u Tunisu i isto toliki broj uputit će se u Tursku. To su jedine dvije destinacije koje su u sklopu aranžmana imale izravan let iz Zagreba', kaže.
Dodaje kako će i ove godine mali broj ljudi za ljetovanje izabrati neku od europskih prijestolnica. 'Dio Hrvata misli kako je idealno vrijeme za posjetu velikim gradovima baš ljeto, kada većina lokalnog stanovništva krene od put obale', tvrdi. Tako će se hrvatski jezik ovog ljeta moći čuti i u Londonu, Parizu i Barceloni.