Vlak, koji je proizvela tvrtka Končar-Električna vozila, opremljen je, među ostalim, s dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima. Putnicima je omogućen besplatan pristup internetu.


Ministar Oleg Butković danas je bio dio prve redovne vožnje novoga dizel - električnog motornog vlaka na relaciji 'Zagreb Glavni kolodvor – Varaždin'.

Vezani članci Mislav Bago i Oleg Butković (Foto: Dnevnik.hr) Ministar Butković: "Nema dovoljno ljudi koji će odraditi projekte, moguće je da će sve više radnika dolaziti iz inozemstva" Slika nije dostupna NOVI VLAK NA PRUZI Ali svoju punu brzinu na hrvatskim prugama ne može postići

Vlak je s četvrtog perona zagrebačkog Glavnog kolodvora krenuo u 9.02 sati, a osim Butkovića u vlaku su se vozili Dražen Ratković, predsjednika Uprave HŽ Putničkog prijevoza, Darinko Bago, predsjednika Uprave Končar - Elektroindustrije i Ivan Bahun, predsjednika Uprave Končar – Električnih vozila.

U vlaku su putovali do kolodvora Veliko Trgovišće, a dolazak tamo predviđen je za 9.49 sati.

Tvrtka Končar - Električna vozila proizvela je dizel - električni motorni vlak za regionalni prijevoz. Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h, a ima 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta. Opremljen je s četiri para dvokrilnih ulaznih vrata, dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. Putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi).

Ministar Butković novinarima je rekao da je vožnja bila ugodna, čestitao svima te dodao da se radi o velikoj stvari za ljude koji žive na toj relaciji. 

Naglasio je da je činjenica da HŽ-u pada broj putnika i da su projekti budućnost, odnosno prioritet. Svi veliki projekti bit će u željeznici, rekao je i dodao da se radi o prilici koju moraju iskoristiti.

Govoreći o budućnosti HŽ Carga rekao je da još uvijek skupljaju podatke, ali da je činjenica da stvari ne stoje dobro. Vrlo brzo će, kaže, izraditi strategiju i donijeti odluku kako dalje s HŽ Cargom.

Osvrnuo se i na ostala javna poduzeća u njegovom resoru. Objasnio je da ove godine na naplatu dolazi milijardu i sto milijuna u sektoru prometa, a do 2020. pet i pol milijardi.

'Što glavnice, što kamata. To je problem koji smo naslijedili. Snažno restrukturiranje u svim cestarskim tvrtkama, a i u željeznici će biti naš prioritet i nadam se da ćemo te probleme uspjeti riješiti', rekao je.

Govoreći o vinjetama rekao je da ćemo kroz par mjeseci znati hoćemo li ih uvoditi. Objasnio je da su Hrvatske autoceste u sklopu zajma Europske banke dobile 500 tisuća eura za izradu studije. Konzultatnti će, osim što će raditi studiji rekonstruriranja, dati i odgovor na pitanje koje se tiče beskontaktne naplate. Nakon što studija bude gotova znat će se hoće li se uvoditi vinjete na autoceste.