Vlak, koji je proizvela tvrtka Končar-Električna vozila, opremljen je, među ostalim, s dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima. Putnicima je omogućen besplatan pristup internetu.


Ministar Oleg Butković danas je bio dio prve redovne vožnje novoga dizel - električnog motornog vlaka na relaciji 'Zagreb Glavni kolodvor – Varaždin'.

Vezani članci Vlak naletio na čovjeka kod Buzina (Foto: Pixsell/PIXSELL) - 1 Strava kod Buzina: Vlak naletio na pješaka, muškarac smrtno stradao Motociklisti na naplatnoj kućici (Foto: Nel Pavletic/PIXSELL) Ministarstvo prometa: Nismo zvali bajkere na hitan sastanak o sigurnosti motociklista

Vlak je s četvrtog perona zagrebačkog Glavnog kolodvora krenuo u 9.02 sati, a osim Butkovića u vlaku su se vozili Dražen Ratković, predsjednika Uprave HŽ Putničkog prijevoza, Darinko Bago, predsjednika Uprave Končar - Elektroindustrije i Ivan Bahun, predsjednika Uprave Končar – Električnih vozila.

U vlaku su putovali do kolodvora Veliko Trgovišće, a dolazak tamo predviđen je za 9.49 sati.

Tvrtka Končar - Električna vozila proizvela je dizel - električni motorni vlak za regionalni prijevoz. Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h, a ima 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta. Opremljen je s četiri para dvokrilnih ulaznih vrata, dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. Putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi).

Ministar Butković novinarima je rekao da je vožnja bila ugodna, čestitao svima te dodao da se radi o velikoj stvari za ljude koji žive na toj relaciji. 

Naglasio je da je činjenica da HŽ-u pada broj putnika i da su projekti budućnost, odnosno prioritet. Svi veliki projekti bit će u željeznici, rekao je i dodao da se radi o prilici koju moraju iskoristiti.

Govoreći o budućnosti HŽ Carga rekao je da još uvijek skupljaju podatke, ali da je činjenica da stvari ne stoje dobro. Vrlo brzo će, kaže, izraditi strategiju i donijeti odluku kako dalje s HŽ Cargom.

Osvrnuo se i na ostala javna poduzeća u njegovom resoru. Objasnio je da ove godine na naplatu dolazi milijardu i sto milijuna u sektoru prometa, a do 2020. pet i pol milijardi.

'Što glavnice, što kamata. To je problem koji smo naslijedili. Snažno restrukturiranje u svim cestarskim tvrtkama, a i u željeznici će biti naš prioritet i nadam se da ćemo te probleme uspjeti riješiti', rekao je.

Govoreći o vinjetama rekao je da ćemo kroz par mjeseci znati hoćemo li ih uvoditi. Objasnio je da su Hrvatske autoceste u sklopu zajma Europske banke dobile 500 tisuća eura za izradu studije. Konzultatnti će, osim što će raditi studiji rekonstruriranja, dati i odgovor na pitanje koje se tiče beskontaktne naplate. Nakon što studija bude gotova znat će se hoće li se uvoditi vinjete na autoceste.