Problem je zapravo nastao za regulacije toka Sutle kojim je prirodna granica na nekoliko mjesta pomaknuta tako da se granica katastarskih općina nalazi desetke metara od rijeke.
Pročitajte i ovo
Naoružajte se živcima
Danas počinje prometni kaos na ključnom zagrebačkom čvorištu: Objavljeni detalji
Balkanska ruta
Italija donijela važnu odluku koja bi mogla utjecati i na Hrvatsku
– Nisam baš siguran gdje je granica – rekao je granični policajac kojeg smo zatekli u redovitoj ophodnji kod Vukova Sela, jedne od problematičnih točaka. Iako nije znao gdje se granica nalazi, ni koliko je širok zaštićeni pogranični pojas, zabranio nam je fotografiranje.
Uz to je ustvrdio i da smo neovlaštenim prelaskom povrijedili granice Slovenije i Hrvatske. Sa slovenskim kolegama iz pogranične policije, tvrdi, nikad nije bilo problema.
– Oni se drže svoje strane Sutle, a mi svoje iako to nije stvarna granica – objasnio nam je kako funkcionira zaštita državne granice.
– Kad su 1956. godine radili prugu, dio hrvatskog teritorija ostao je na slovenskoj strani, a dio slovenskog na našoj. Tada to nije bilo bitno, a sada je sporno – rekao je Siniša Petkoviček koji živi u staroj željezničkoj postaji Vukovo Selo oko koje se spore Hrvatska i Slovenija. Volio bi, kaže, da se spor što prije riješi i da se obnovi pruga kojom vlak već godinama ne prometuje.
Na cijeloj kopnenoj granici sa Slovenijom tridesetak je spornih točaka, od kojih su čak tri između Savskog Marofa i Donjega Kraja. To su Vukovo Selo, dio mjesta Ključ Brdovečki i križanje ceste s prugom u Donjem Kraju.