Kaže da štrajk više uopće nema veze s novcem te je umorna od objašnjavanja kako učitelji zapravo nemaju tri mjeseca godišnjeg te ne rade "samo pet sati dnevno".
"Stvar je izmakla kontroli s prvim komentarima ljudi koji nikad nisu stali pred razred, roditelje ili bilo koju grupu pojedinaca. Nema štrajk više uopće veze s novcem koji nam neće pomoći da izgradimo ljetnikovac u kojem ćemo odmarati ta misteriozna tri ljetna mjeseca dok traju praznici. Odustala sam od objašnjavanja kako tri mjeseca meni traju mjesec dana. Ne demantiram više ni pojedince koji tvrde da radim pet sati na dan. Previše sam zauzeta famoznim 'ostalim poslovima' zbog kojih moj radni dan tek počinje kad dođem kući", poručuje profesorica s osmogodišnjim iskustvom.
"Naš radni dan nikada ne završava"
Unatoč tome, kaže kako zlobne komentare ne osuđuje jer joj je kao profesorici posao "ne osuđivati, već motivirati, odgajati i poticati".
"Neću pisati o tome što sve podrazumijeva posao učitelja niti o golemoj odgovornosti rada s tuđom djecom za koju odgovaramo pred roditeljima, pred ravnateljem, pred stručnom službom. A najviše pred sobom. Samo ću ponoviti da naš radni dan nikad ne završava. Točka. Besmisleno je opravdavati se, ali se i dalje iznova uhvatim kako objašnjavam neobjašnjivo. Vrlo je teško staviti se u tuđe cipele - profesorica sam pa to itekako znam, stoga i ne osuđujem komentare o 'nezahvalnim profesorima koji ništa ne rade, a htjeli bi novac'. Naposljetku, posao nam je ne osuđivati, motivirati, vjerovati u (ne)moguće, odgajati, poticati, a tek onda obrazovati i učiti lekcije. Jer ako nismo učinili ovo prvo, slabe smo temelje postavili svojim učenicima. Ako ne vjeruju u sebe, past će na maturi kao 'kula od karata', a past će i na životnim lekcijama, što je jednako važno", piše učiteljica.
Pročitajte i ovo
Koalicija na klimavim nogama
Ivan Vrdoljak u Dnevniku Nove TV: "Ako nema novca za povećanje plaća za učitelje, idemo na izbore"
Pročitajte i ovo
ŠTRAJK SE NASTAVLJA
Štrajkaši premijeru posvetili - bećarac: "Da te nije 'učo' naučio - Plenkoviću, gdje bi sada bio?"
Podsjeća i kako ona i brojni njezini kolege s učenicima sudjeluju u humanitarnim akcijama, što rijetko čine tijekom radnog vremena.
"Sudjelujemo u humanitarnim akcijama, organiziramo humanitarne izložbe, prodajne štandove i koncerte. Rijetko to činimo u sklopu radnog vremena. Jer kako učeniku objasniti važnost volontiranja ako sami ne volontiramo i ne izdvajamo vlastito vrijeme za boljitak zajednice?! One zajednice koja nas danas proziva i broji nam sate, slobodne dane i zarađene kune. Pritom je manje važno kojoj smo marginaliziranoj skupini tim volonterskim akcijama pomogli. Važno je da smo implicitno na taj način našim učenicima, a vašoj djeci, pružili iskustvo aktivnog participiranja u društvu. Takve životne lekcije nisu propisane Planom i programom niti smo za njih plaćeni", naglašava Maras.
"Nije riječ o novcu, već o dostojanstvu"
Ističe kako se u cijeloj priči ne radi o novcu, već o "dostojanstvu profesije koja je sustavno degradirana i marginalizirana".
"Ovaj štrajk je štrajk za sve nas koji odgajamo i obrazujemo nove generacije nadajući se da stvaramo ljude koji se neće sutra upitati treba li se izboriti za nečije dostojanstvo. Ne za 2, 4 ili 6 % povećanja plaće, odnosno za nekoliko stotina kuna, koliko danas vrijedi učiteljski ponos", zaključuje Maras.
Podsjetimo, sindikati prosvjetara od prošlog su četvrtka u cirkularnom štrajku, traže povećanje plaća za 6,11 posto te svaki dan na konferenciji za medije objavljuju u kojim će se županijama štrajkati.
Danas će konferenciju za medije održati na Markovu trgu ispred Banskih dvora u trenutku kad članovi Vlade budu ulazili u Sabor, gdje premijer podnosi godišnje izvješće o radu Vlade.