Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Probleme brodogradnje treba riješiti do ulaska u Europsku uniju. Najnovija najava kako je za riječki Treći maj moguć stečaj digla je Primorsko-goransku županiju na noge.


Tri tisuće radnika i kooperanata Trećeg maja u strahu je za budućnost nakon izjave prvog potpredsjednika Vlade Radimira Čačića da Uljanik može, ali ne mora kupiti riječko brodogradilište. Ta je izjava uzbudila i lokalne političare koji su odgovor potražili u Zagrebu.

Vezani članci Predsjednik Jadranskog sindikata Boris Cerovac (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Radnici Uljanika i 3. maja na izmaku snaga: ''Ono što sam čuo od radnika na skupu u Rijeci pogađa u srce'' Uljanik (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Oduševljenje zbog novog partnera brzo je splasnulo kad su shvatili da plaća i dalje nema

'Razgovarao sam i sa premijerom dakle nema nikakvih promjena vezanih za odluke Vlade', rekao je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel.

Rješenje problema hrvatske brodogradnje jedan je od preduvjeta za punopravno članstvo u Europskoj uniji. Nekoliko je rješenja od kojih su najizgledniji restrukturiranja ili stečajevi.

>> Porinut tanker u brodogradilištu 3. maj

Da će biti rezova, svjesni su i sindikalci u škveru koji je od 2000. do 2005. dobio 390 milijuna kuna državnih subvencija. 'Subvencije i poticaji nisu isplaćivane od 2007. Možda u prvom tromjesečju 2008.godine', kaže Juraj Šoljić, glavni povjerenik SMH '3. maja'.

Knjiga narudžbi je prazna zbog neizvjesne budućnosti. Na navozima posljednji brodovi. Ukoliko Uljanik ne kupi riječki škver 3. maju ne piše se dobro.

Hrvatska je 2008. proizvela 49 brodova. Južna Koreja iste godine 2277. Brodogradilišta na dalekom istoku sasvim drukčije funkcioniraju, ali ipak uz državne subvencije. Puno manje nego u Hrvatskoj, kojoj za spas brodograđevne industrije otkucavaju posljednje minute.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook