Strožim pravilnikom, Ministrstvo obrazovanja želi olakšati provođenje nastave i stati na kraj problematičnom ponašanju u školama.

Galerija


Novim pravilnikom ministrica se nada da će odzvoniti problematičnom ponašanju u školama. Učenik koji dobije i najblažu pedagošku mjeru poput opomene - bit će uključen u jedan od dva programa, odgojno obrazovnu potporu ili stručni tretman.

Vezani članci Blaženka Divjak (Foto: Dnevnik.hr) Divjak: "Ne vidim razlog za veće školarine, rastrošnost Rektorata ne smije pasti na leđa studenata" Blaženka Divjak (Foto: Igor Soban/PIXSELL) Počela rasprava o pravilniku o napredovanju i nagrađivanju učitelja: ''Više nije u rukama jednog čovjeka''

Prvi program namijenjen je učeniku za kojeg se pokazalo da bi mogao razviti problematično ponašanje i kod kojeg uobičajene metode ne daju rezultata. Provodi se najmanje 6 mjeseci. Drugi program je za učenike koji su svojim ponašanjem izazvali probleme, nanijeli štetu sebi i drugima. On može biti redoviti, produženi ili intenzivni. S tako problematičnom djecom, njihovim roditeljima i učiteljima radile bi stručne osobe. Takav program provodio bi se prije ili poslije nastave.

U koji će program takav učenik biti uključen, odlučuje škola. Oni traju najmanje 6 mjeseci. Ako roditelj ili skrbnik ne prihvati stručni tretman, škola će o tome obavijestiti Centar za socijalnu skrb.

Potrebe učenika koji radi probleme, procjenjivat će pedagog ili psiholog. Taj bi dio mogao biti problem za manje škole zbog nedostatka stručnog osoblja. "Naša škola ima 379 učenika i samo jednog stručnog suradnika. To sam ja, pedagoginja uz knjižničara i zato je vrlo teško pokriti sav taj posao", kaže Pedagoginja Martina Brdačić.

"Ako je suradnja odmah na početku kada su problemi mali, onda sigurno do toga neće doći. Ako roditelji odbijaju suradnju za dobrobit svojega djeteta, onda naravno da institucije moraju stupiti u zaštitu njihovog djeteta", kaže Božena Lacković, učiteljica likovne kulture.

"Ovaj pravilnik više govori o tome kako nešto prevenirati, odnosno učenicima koji su dobili ili određenu pedagošku mjeru ili iskazuje već sad problem u ponašanju, kako učenicima pomoći, kako uključiti roditelje i to je jako važno", ističe ministrica obrazovanja Blaženka Divjak.

Sindikat Preporod upravo u tome vidi problem realizacije pravilnika. "Ako iza svake opomene slijedi ovaj postupak onda se postavlja pitanje tko će to stvarno raditi. Naime, škole nisu ekipirane niti socijalnim pedagozima, niti psiholozima", smatra Željko Stipić iz sindikata Preporod.

"Moramo vidjeti kako ekipirati se na način da možda imamo i mobilne timove koji kod manjih škola eventualno mogu intervenirati", poručuje Divjak.

Pravilnik je u e -savjetovanju.

"Pravilnik će pružiti primarni oblik prevencije. Mi prije svega trebamo ulagati u obitelj, u primarnu prevenciju, kako se nesretni slučajevi ne bi ni dogodili", ističe dekan Učiteljskog fakulteta prof.dr.sc. Siniša Opić.

Smatra da treba biti strog i prema roditeljima, jer imaju veliku ulogu u odgojnom procesu. "Rditelji moraju preuzeti odgovornost za kvalitetu odgoja. U našem društvu se premalo ulaže u kvalitetu roditeljstva", kaže Opić.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

Igračke koje nećemo zaboraviti: Pričaju priču, mirišu na Zagorje i vraćaju u djetinjstvo

Ansambl LADO: Tajna čarobnih nastupa čuvara hrvatske nematerijalne baštine