Ministar Pavić o mirovinama i mjerama zapošljavanja (Davor Puklavec/PIXSELL)
Ministar Pavić o mirovinama i mjerama zapošljavanja (Davor Puklavec/PIXSELL)

Ministar rada i mirovinskoga sustava Marko Pavić u ponedjeljak je poručio da kampanja o cjelovitoj mirovinskoj reformi nije protureferendumska te ponovio da je referendum demokratsko pravo, ali da je Vlada dužna kontinuirano informirati svoje građane o reformama koje provodi.


"Ono što bih svakako htio istaknuti je da je referendum demokratsko pravo i mi kao Vlada ga podupiremo. Vlada cijeni socijalne partnere i podupire socijalni dijalog, u što smo uložili više od 50 milijuna kuna iz Europskog socijalnog fonda upravo kako bismo ojačali socijalni dijalog i kapacitete naših socijalnih partnera", rekao je Pavić.

Ministar Pavić također je istaknuo da informativnu kampanju o cjelovitoj mirovinskoj reformi provode šest mjeseci. "Dakle ona je kontinuirana s ciljem informiranja, a ne protureferendumska kampanja", ustvrdio je.

U Ministarstvu rada i mirovinskog sustava, u okviru kampanje, izradili su tri TV spota, web stranicu i upriličili nekoliko konferencija. Na konferenciji o mirovinama i aktivnom starenju predstavili su natječaj vrijedan 100 milijuna kuna za aktivno starenje.

Mirovine male, ali...

"Svjesni smo da su mirovine male, ali ova Vlada radi sve kako bi se mirovine povećale i životni standard umirovljenika poboljšao", ustvrdio je Pavić.

Podsjetio je da informativne kampanje provode i druge zemlje Europske unije jer je demokratski standard da Vlade komuniciraju svoje reforme i o njima informiraju građane.

Ministar Pavić u priopćenju je izvijestio i da je kao mladi znanstvenik u Zagrebu ugostio profesora MacKaya, tada savjetnika bivšeg britanskog premijera Camerona, kad je predstavio kampanju kojom je britanska vlada komunicirala i informirala javnost o potrebi izgradnje nuklearne elektrane u Velikoj Britaniji.

Troškovi oko milijun kuna

"Informativna kampanja o cjelovitoj mirovinskoj reformi u potpunosti je transparentna. Kreativni sadržaj sva tri spota i web stranicu osmislio je tim Ministarstva rada i mirovinskoga sustava, a ilustracije i animaciju hrvatski animator Misch. Procjenjujemo da će troškovi animacije i medijskog zakupa trećeg TV spota biti otprilike milijun kuna. Za prethodnu fazu kampanje sindikatima i ostaloj zainteresiranoj javnosti poslali smo svu dokumentaciju i račune te ćemo isto napraviti i nakon ove faze kampanje. To je transparentan način na koji Vlada informira svoje građane o mirovinskoj reformi", istaknuo je Pavić.

Kaže kako su tom kampanjom građane informirali o svim aspektima mirovinske reforme, a u trećem su spotu naveli i fiskalni učinak zahtjeva koje su postavili sindikati budući da on do sada nigdje nije bio naveden.

"Kroz kampanju smo informirali naše građane da su mirovine rasle 7,54 posto, da ćemo uz redovito usklađivanje od 1. srpnja povećati najniže mirovine za 3,13 posto, majkama smo uveli dodani staž od šest mjeseci za svako dijete što će im mirovine povećati u prosjeku dva posto po djetetu te da bi bez mirovinske reforme rođeni 1962. i mlađi imali oko 100 eura nižu mirovinu. Građane smo, također, informirali o jačanju drugog stupa za mlađe generacije te da neće svi raditi do 67. godine nego samo oni koji do tada neće uspjeti skupiti 41 godinu staža. Osim toga, potičemo duži ostanak u svijetu rada. Kroz institut dugotrajnog osiguranika, svi oni koji duže ostanu u svijetu rada imat će veću mirovinu", istaknuo je ministar Pavić u priopćenju. (Hina)