Reporter Dnevnika Nove TV Mislav Bago razgovarao je s ministrom gospodarstva Darkom Horvatom o važnosti posjeta kineske delegacije Hrvatskoj i mogućnosti da upravo oni budu investitori za Uljanik.

Galerija


Ministre, sad su se opet Kinezi pojavili za Uljanik, koliko je realno da oni dođu u Hrvatsku, i da možda budu potencijalni partner?

Tokom ova dva dana u posjeti u Dubrovniku je politička delegacija, ovdje s nama nisu bili ljudi iz najvećeg državnog kineskog brodogradilišta, ali sve su najave da će u naredna dva tjedna jedna skupina iz kineske brodogradnje doći posjetiti brodogradnju u Rijeci i Puli.

Zašto bi Kinezi išli u brodogradilišta koja su pred stečajem, najbolji radnici otišli su van?

Vezani članci Ministar gospodarstva Darko Horvat (Foto: Dnenvik.hr) Ministar Horvat o smjeni upravitelja Uljanika: "Vlada želi osobu koja u svojim nogama ima takvih utakmica" 3. Maj (Foto: Dnevnik.hr) U Bruxellesu donesen zaključak: Zeleno svjetlo Vladi za međufinanciranje Uljanika

U dva dana razgovora s kineskim ministrom trgovine identificiran je razgovor i za Uljanik i Treći maj iz jednostavnog razloga - i u Trećem maju i Uljaniku sposobna su ta brodogradilišta napraviti brodove visoke vrijednosti, svaki ponaosob je specifikum za sebe, s obzirom da Kinezi rade serijski brodove, jedan iskorak prema brodogradnji u Hrvatskoj bi bio dodana vrijednost.

Znači to nije blef?

Da li je ovo rješenje, ja se ne usudim biti toliko optimista, ali da ćemo s Kinezima razgovarati i da smo ih pozvali, odgovorno tvrdim hrvatskoj javnosti - da, pozvali smo ih!

Vaša ideja je da nizinsku prugu grade Kinezi pa da im damo to na koncesiju, zašto bi to dali Kinezima kad možemo dobiti besplatni novac iz EU fondova za istu tu priču?

Pa gledajte, mi u Pelješki most u ovom trenutku investiramo europski novac, ali europski novac na razini 85 posto te investicije, 15 posto tog projekta morat ćemo platiti iz Državnog proračuna.

Koliko bi za pruge mogli dobiti iz Europe?

Ja mislim da bi model mogao biti potpuno identičan i fiskalni kapacitet Državnog proračuna bio bi opterećen s 15 posto takve velike investicije. Dugoročna koncesija na 50 godina daje bolju perspektivu i bržu gradnju pruge i bržu realizaciju tog projekta.

S Kinezima bi to po vama bilo brže gotovo, brže napravljeno, bi li to otvorilo nova radna mjesta i povećalo javni dug?

Takav koncesijski projekt ne bi povećavao javni dug, obveza koju bi Hrvatska preuzimala u ovom trenutku nije striktno i točno definirana. mi smo namjeru definirali i siguran sam da će u sljedećih nekoliko tjedana kolega Butković doći do konačnog i za Hrvatsku prihvatljivog modela financiranja. Tko će dobiti na međunarodnom javnom natječaju taj posao teško je prejudicirati.

Vi već zazivate Kineze, a idemo na javni natječaj?

Mi ćemo otvoriti javni natječaj, dali smo Kinezima jasnu uputu odnosno informaciju što želimo, pozvali smo ih da konkuriraju na tom javnom natječaju, ali konačna odluka, kao i u projektu Pelješkog mosta, bit će na ekspertnom timu koji će biti sastavljen ispred Hrvatske vlade.

Strahujete da bi se takva pruga gradila s kineskim materijalom, kineskim radnicima, ne bi bilo hrvatske dodane vrijednosti?

Pa ja takav slučaj ne vidim na prostoru Pelješkoga mosta, činjenica je da onaj ključni materijal koji treba za igradnju Pelješkoga mosta, a to je čelik, dolazi iz Kine, s obzirom da ga Hrvatska ne proizvodi, jedan veliki dio kooperanata bit će hrvatskih i iz zemalja iz hrvatskog okruženja, da mi u ovom trenutku imamo potrebnu količinu i kvalifikacijsku strukturu radnika, siguran sam da bi jedan veliki kontingent tih radnika s kineske strane bio angažiran i ovdje u Hrvatskoj.

Vijesti gledajte svakog dana na Novoj TV, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste vijesti? Pogledajte ih besplatno na novatv.hr