Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Zbog korištenja retardanta

Medak i četvorica optuženi za tragediju u Rudinama

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Optuženi su zbog korištenja retardanta koji se nikada nije koristio, na način na koji se nikad nije radilo.

Županijsko državno odvjetništvo u Splitu zbog nesreće vlaka u Rudinama u kojoj je poginulo šest osoba podiglo je pred Županijskim sudom u Splitu optužnicu protiv Ivana Medaka (1958)., Ivana Tomaškovića (1975.), Joze Bazine (1951.), Drage Rogulja (1955.) i Branka Tišljara (1967.) zbog počinjenja teškog kaznenog djela protiv opće sigurnosti, priopćio je DORH na svojim internetskim stranicama.

>> Županijski sud odbio zahtjev za nadopunu istrage u Rudinama

Medaku se kao direktoru poslova ekologije i zaštite HŽ Infrastruktura d.o.o. stavlja na teret da je predložio uporabu novog tipa retardanta za zaštitu od požara pružnog pojasa i usluge špricanja na dionici Kaštel Stari–Labin Dalmatinski te kao predsjednik Povjerenstva predložio da se prihvati ponuda tvrtke Intrade d.o.o. Zagreb koja je ponudila novi tip retardanta, iako je znao da ova tvrtka nikada nije obavljala te poslove kao i da se radi o novom tipu retardanta koji se do tada nije koristio pa će se špricanje obaviti na način na koji se do tada nije radilo. Rogulja se tereti kao voditelja zaštite od požara Područnog odjela Split i osobe koja je nadgledala tretiranje pruge retardantom, odobrio tretiranje pruge tim retardantom na način kako se do tada nije radilo čime je postupio protivno odredbama Zakona o sigurnosti u željezničkom prometu i Pravilnika HŽ-a. Okrivljenom Tomaškoviću se stavlja na teret da je nabavio retardant i angažirao svog punca okrivljenog Bazinu koji je izradio priručnu prskalicu i angažirao okrivljenog Tišljara da obavi prskanje željezničke pruge što je on uz pomoć svojih poznanika, a po uputi okrivljenih Tomaškovića i Bazine i uz odobrenje okrivljenih Medaka i Rogulja i učinio 24. srpnja 2009.

Na stranicama DORH-a piše kako su okrivljenici pri tome bili svjesni da na taj način mogu izazvati klizavost tračnica zbog čega će kočenje vlakova na nizbrdici s velikim kutnim nagibom biti onemogućeno i da uslijed njihovog postupanja može doći do ugrožavanja sigurnosti željezničkog prometa i stradavanja putnika i pristajući na to, pa je prilikom prolaska putničkog nagibnog vlaka IC 521 ovom dionicom koji je prometovao iz smjera Zagreba u smjeru Splita došlo do proklizavanja vlaka prilikom kočenja. Vlak je u predjelu Rudine izletio s tračnica pri čemu je šest osoba smrtno stradalo, a 55 ih je ozlijeđeno od kojih više njih teško te je pričinjena materijalna šteta u iznosu od više milijuna kuna.


 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene