Mate Rimac (Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL)
Mate Rimac (Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL)

Mate Rimac, vlasnik tvrtke Rimac Automobili, otkrio da će uskoro predstaviti novu električnu jurilicu C2 te ispričao kako mu je trenutak kada je Richard Hammond u nesreći uništio Concept One, "oduzeo deset godina života".


"Naš vlastiti automobil, sljedeći model, bit će proizveden u većim količinama. Mogu i reći, dakle, model C2, sljedeći koji izlazi i bit će predstavljen na sajmu u Ženevi, bit će limitiran na 150 komada. Očekujte nešto što će biti iznad ovoga što smo radili dosad, još luđe, ali isto tako očekujte tehnički puno napredniji proizvod, dorađeniji", ispričao je Mate Rimac, vlasnik tvrtke Rimac Automobili, za Jutarnji list.

Rimac ne otkriva puno o svom novom modelu, već samo da će "to biti poseban auto" na kojem su godinama radili. Njegova tvrtka trenutno radi sa sedam velikih proizvođača automobila, među ostalim za Jaguar, Aston Martin, Koenigsegg te tri njemačka proizvođača. "U stvari, u Europi radimo s gotovo svim proizvođačima, osim Opela i BMW-a", kaže Rimac koji je nedavno prodao udio u svojoj kompaniji kineskom proizvođaču baterija Camel Group.

Najavio je i novosti vezane uz Greyp, njihov električni bicikl, koje se odnose na sustav kojeg će svi drugi moći koristiti. "Novi bicikl je spreman, već krećemo u seriju, ali nećemo izlaziti s njim dok nismo sto posto sigurni u taj novi sustav. To je luksuz koji sad imamo, da ne moramo izlaziti na tržište s proizvodima dok ne želimo, jer nam sad u ovom trenutku ne trebaju novci", kaže Rimac, dodajući da rade "nešto što je više od bicikla". Korigirat će i cijene, ali Greyp nikad neće biti jeftin. "Mi ćemo uvijek biti premium. Idemo prema nešto nižim cijenama, ali ne previše", rekao je Rimac, koji je rekao i da mu je posljednja godina možda bila i najteža u životu.

Iako isprva nije bio spreman govoriti o detaljima, ipak je priznao da je dobrim dijelom za to zaslužna i nesreća koju je doživio Richard Hammond u kojoj je potpuno uništen jedan Concept One. 

"To mi je oduzelo deset godina života, to je jedan od razloga zašto mi je protekla godina bila tako teška. Pošto se svaki naš automobil radi po narudžbi i taj auto već je bio prodan, ali nije još bio isporučen. Prva stvar koju smo napravili s tim autom čim smo ga završili – išao je Hammondu", kaže Rimac, dodajući da su u to vrijeme zatvarali rundu financiranja i pregovarali o ugovorima. Ipak je odlučio da će automobil dati na testiranje ekipi iz Grand Toura.

U vrijeme testiranja bio je s još nekoliko zaposlenika u svojoj kompaniji. A onda je stigao telefonski poziv. 

"Meni se noge odrezale. Ni pet ni šest nego kaže: „Sletio je s ceste, živ je, izvukli su ga iz auta“. Bilo nas je tu troje, četvero, poslije su mi rekli da sam problijedio. Nisam mogao biti u firmi, sjeo sam u auto i otišao doma i dok sam došao do kuće već je krenulo. Prvo je jedan švicarski medij objavio priču, pa sam onda vidio samo kako se širi – Italija, Francuska, Njemačka, The Sun, Wall Street Journal, cijeli svijet. Video je pogledan par milijuna puta u prava dva tjedna. Ja dva sata nisam znao što je bilo, što se dogodilo njemu, nisam htio gnjaviti Richarda jer ne znam ništa. I onda me nazvao. Prvo je rekao „I'm such an idiot, I'm so, so sorry Mate, I can't belive what i've done", ispričao je Rimac za Jutarnji list