Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić podsjetio je da je Ministarstvo u Strategiji prometnog razvoja RH do 2030., koju je u listopadu prošle godine Vlada usvojila, postavilo temelje za financiranje projekata urbane i regionalne mobilnosti.


Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za izradu prve faze Master plana prometnog sustava grada Zagreba, Zagrebačke županije i Krapinsko-zagorske županije, vrijedan oko 15,2 milijuna kuna, potpisali su u Ministarstvu pomorstva prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić i direktor Integriranog prometa zagrebačkog područja Ivan Miličević.

Vezani članci Viktor Orban Suspenzija EU fondova Mađarskoj pred vratima? Imaju rok od dva mjeseca, a odluka leži na većini zemalja članica Tomislav Tomašević Tomašević o kaznenoj prijavi zbog otpada: "Osnovali su se dva dana nakon što sam došao na vlast"

Iz fondova EU-a sufinancirano je 85 posto, a preostalih 15 posto sufinanciranja dijele Grad Zagreb i dvije županije.

Riječ je o projektu koji će predstavljati generalni plan razvoja prometa Grad Zagreba, Zagrebačke i Krapinsko-zagrebačke županije, a trebao bi poboljšati prometnu dostupnost cijelog područja kroz razvoj učinkovitog prometnog sustava.

Također, omogućit će veću mobilnost stanovništva korištenjem ekološki, energetski i ekonomski najprihvatljivijim oblicima prijevoza, te integrirati prometne podsustave kroz institucionalna, organizacijska i infrastrukturna rješenja kao i povećati sigurnost u prometu, istaknuo je direktor Integriranog prometa zagrebačkog područja Ivan Miličević.

Naknada za ceste pojeftinjuje za 10 posto

U prvoj fazi Master plana utvrdit će se stanje prometnog sustava te potrebna unaprjeđenja prometa na navedenom području s posebnim naglaskom na unaprjeđenju javnog prometa. U drugoj fazi definirat će se i valorizirati konkretne mjere i projekti iz područja prometa i prometne infrastrukture u svrhu integriranja svih vrsta prometa.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić podsjetio je da je Ministarstvo u Strategiji prometnog razvoja RH do 2030., koju je u listopadu prošle godine Vlada usvojila, postavilo temelje za financiranje projekata urbane i regionalne mobilnosti. Temeljem te Strategije jedinice lokalne i regionalne uprave i samouprave pozvane su izraditi master planove ili glavne planove prometnog razvoja, što je i preduvjet da se projekti gradske, prigradske i regionalne mobilnosti mogu kandidirati za sufinanciranje iz fondova Europske unije.

Kako je do sada takvih projekata bilo malo, Ministarstvo je 2014. raspisalo Poziv za iskaz interesa za sufinanciranje pripreme projekata održive gradske i prigradske mobilnosti kako bi potaklo jedinice lokalne i regionalne uprave i samouprave da krenu u izradu svojih master planova.

Je li Hajdaš Dončić zbog monetizacije skrivao izvješće o opasnim šahtovima?

Na natječaju je odabrano deset projekata u kojima su zastupljene sve regije Hrvatske, a upravo je u tijeku potpisivanje ugovora kroz koje će Ministarstvo prometa lokalnim i regionalnim upravama i samoupravama te razvojnim agencijama ukupno dodijeliti 43 milijuna kuna sufinanciranih iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Hrvatskoj je, naglasio je Hajdaš Dončić, do 2020. na raspolaganju oko 12 milijardi kuna za promet. Većina je na raspolaganju za željeznicu, a ostatak za razvoj integrativnih prometnih modela.

"Više od 100.000 stanovnika iz Zagrebačke županije putuje u Grad Zagreb i to su pokazatelji o kojima moramo voditi brigu i omogućiti da u Zagrebu bude manje gužve, zagađenosti, ali da bude i utjecaja na ukupno gospodarstvo koje će učiniti kvalitetnijim, boljim i konkurentnijim nego što je ono danas", naglasio je župan Zagrebačke županije Stjepan Kožić.

Ustvrdio je da će ovaj projekt omogućiti smanjenje privatnog prijevoza. (Hina)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju