Štrajk kontrolora leta je otkazan. Hrvatska kontrola zračne plovidbe tražila je sudsku zabranu štrajka kontrolora leta, a odluku je danas trebao donijeti Građanski odjel zagrebačkog Županijskog suda. Uoči početka ročišta stigla je obavijest o otkazivanju, a kontrolori leta nakon otkazivanja štrajka nastavljaju pregovore s Upravom.

Galerija Kontrolori leta Krešimir Rakoci Vlado Bagarić +0 Što u slučaju otkazang leta - 3

Hrvatski strukovni sindikat kontrolora letenja (HSSKL) najavio je dan ranije da će njihovi članovi početi štrajk u četvrtak. Međutim, od njega su ipak odustali i jutros poručili da će dati šansu novim razgovorima s Upravom.

''U prvom planu nam je sigurnost zračnog prometa i odredbe o rasporedu radnog vremena. Financijski dio nam je u drugom planu, s obzirom na situaciju u državi i svijetu'', kazao je predsjednik Sindikata Krešimir Rakoci te dodao da je na sjednici Izvršnog odbora odlučeno da se štrajk otkaže i rješenje pokuša postići razgovorima.

Kontrolori leta Krešimir Rakoci (Foto: DNEVNIK.hr)

''Želimo nastaviti pregovore, sve će biti na stolu - nadam se. Pregovori su dinamični, od toliko zahtjeva koliko imamo naći će se neki kompromis, a sve u svrhu sigurnosti zračnog prometa i da se sezona odradi kako spada'', istaknuo je Rakoci.



No, štrajk je i dalje opcija. Naime, kako je rekao: ''Ako ne bude došlo do dogovora i ako se neće naći zadovoljavajući dogovor vezano uz radno vrijeme, uz prekovremene sate i opterećenje kontrole letenja, naravno da ćemo opet morati posegnuti za određenim akcijama vezanim uz pokretanje štrajka".

Kontrolori leta, Ilustracija Kontrola zračne plovidbe oglasila se o najavi štrajka: ''Prihvatili smo što smo mogli..."

''Tužan sam jer do ovoga nije trebalo ni doći. Častan i odgovoran posao kontrolora leta doveden je pod sumnju i propitivanje'', kazao je predsjednik Uprave Hrvatske kontrole zračne plovidbe Vlado Bagarić.

''Analizirat ćemo cijelu situaciju. Loptica je na njima. Pregovori uvijek idu, rekao je. Uprava je od samog starta pregovarala u dobroj vjeri. Samo smo davali, ništa nismo tražili. U okvirima u kojima je bilo moguće mi smo odradili, napravili i dali. Vjerojatno je tu i razumnost drugog sindikata, koji je shvatio da je to realna situacija i da više nije bilo moguće'', kazao je Bagarić.



Istaknuo je da je štrajk ''sindikalna akcija kojom se traže prava i da je štrajk legitiman oblik traženja prava''.

A da je do štrajka došlo, zavladao bi kaos usred sezone, a ukupni potencijalni gubitak prihoda po danu štrajka iznosio bi oko 2,3 milijuna kuna.

Krešimir Rakoci Štrajkat će zaposlenici koji mjesečno zarade gotovo 40.000 kuna: "Naš je posao jedan od najstresnijih na svijetu..."

''Smanjenje učinkovitosti i potencijalno ugrožavanje sigurnosti zračnog prometa neminovna je posljedica preopterećenosti kontrolora letenja i manjka stručnog kadra, što je ključni razlog štrajka članova Hrvatskog strukovnog sindikata kontrolora letenja'', istaknuli su dan ranije iz Sindikata.

Kontrolori leta, koji obavljaju jedan od najstresnijih poslova i čije se plaće kreću i do 40.000 kuna, traže veće plaće i više odmora, dok Uprava tvrdi da je prihvatila niz zahtjeva Sindikata kojima su značajno unaprijeđena prava radnika, a posebno kontrolora zračnog prometa. 

Kontrolori leta nakon otkazivanja štrajka nastavljaju pregovore s Upravom

"Iako je Uprava Hrvatske kontrole zračne plovidbe u javnost iznijela niz neistina o tijeku višemjesečnih pregovora, kao i o zahtjevima i ponudama s obje strane, članovi Sindikata vjeruju da je moguće što prije postići dogovor s Upravom i prilagoditi uvjete rada kontrolora letenja kako bi se spriječilo ugrožavanje sigurnosti zračnog prometa'', priopćili su iz Sindikata nakon otkazivanja štrajka.

Opetovali su da je štrajk i dalje otvorena opcija ako novi krug razgovora s Upravom ne završi dogovorom: ''Kontrolori letenja traže ono što je definirano na europskoj razini, a to su optimalna raspodjela dnevnog i tjednog odmora te usklađivanje plaća u skladu s inflacijom, što je omogućeno Uredbom Europske komisije iz 2019. godine''.

Tvrde da nihovi zahtjevi ne utječu na državni proračun, s obzirom na to da se tvrtka financira od troška naknada koje plaćaju zrakoplovne kompanije prilikom preleta kroz hrvatski zračni prostor, a te su naknade povećane za 30 posto u 2022. godini.

Istaknuli su još jednom da je posao kontrolora letenja jedan od najstresnijih na svijetu te svega jedan do dva posto ljudi zadovoljava strogo definirane preduvjete bavljenja zanimanjem u kojemu se u svakoj sekundi donose odluke koje utječu na sigurnost i živote stotina tisuća putnika.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju