Maleni Šarengrad na istoku Hrvatske kao da je najveće prometno sjecište. Kroz njega, na uskoj cesti koja spaja Ilok i Vukovar, prolazi više od 150.000 kamiona na godinu. I to tik uz kuće.
"Velike su opasnosti tu", kaže mještanin Nedjeljko Mijić. "Ja sam običan vozač. Kad prolazim ovuda, idem za Ilok, bilo kamo, na prvoj okuci moram stati kad kamion prolazi, svaki put. Zato što je opasnost, izgurat će me s ceste", upozorava.
S njim se slaže i susjed Anđelko Milić. "Recimo, šetaš s unukom, moraš paziti da te ne odnese. Nama je ograničeno 30, 40, a oni tu idu i 80, 90. To tutnji, to se trese sve."
Pročitajte i ovo
Dvije osobe poginule
FOTO Stravični detalji prometne nesreće na A1: Kombi ih je vukao nekoliko stotina metara, na jednog poginulog naletjela još dva vozila
Kamioni na toj cesti brzo voze. Izlazeći iz zavoja, udarili su u jednu kuću u nekoliko navrata. Susjeda objašnjava, "Baš se vidi da je uvijek udarano u taj ćošak."
Ogorčeni mještani 2021. godine organizirali su prosvjede zbog jurećih kamiona. Naizgled se činilo da su prosvjedi uspjeli jer je donesen pravilnik koji ograničava prometovanje kamiona tom cestom. No, govore mještani, taj se pravilnik vrlo brzo počeo kršiti.
Gradonačelnica Iloka Marina Budimir objašnjava: "Jako se povećava promet na sva četiri granična prijelaza i onda kamioni traže drugi izlaz da ne moraju previše čekati."
U četvrtak su tražili sastanak s predstavnicima Ministarstva prometa. Traže da se kamionima zabrani prometovanje tom cestom. Predlažu da se teretnjaci usmjere na Bajakovo i autocestu te da se dovrši obilaznica koja se godinama gradi.
Pročitajte i ovo
užas kod Gospića
Policija o prometnoj nesreći na autocesti: Poznato koliku bi kaznu mogao dobiti vozač kombija
Zoran Vogrin, načelnik inspekcije cesta u Ministarstvu prometa, nije bio raspoložen za izjave. Nakon sastanka mještani traže rješenje, a nadležnima su dali i vremenski rok.
"Ako osjetimo da nema dobre volje da se taj pravilnik brzo izmijeni i da se to preusmjeri, mi ćemo već nakon 30 dana ići u blokadu graničnog prijelaza GP1 na mostu kod Iloka", kazao je Pero Čorić, predsjednik Mjesnog odbora Šarengrad.
Ovaj dio Hrvatske ionako je opterećen brojnim drugim problemima. "Djece u Šarengradu, prva četiri razreda, nema nijedno. Prema tome, za djecu teško da je neki problem, ali ljudima pucaju kuće, ne mogu spavati", kaže Dinka Juričić iz Šarengrada. Stoga se nadaju da će im se barem riješiti problem tutnjećih kamiona.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.