Dizelski motor iz nuklearne elektrane Smolensk, proizveden 1978. godine u pogonima karlovačkog Adriadiesela i težak 84 tonepotrebno je obnoviti nakon 42 godine rada. U Hrvatsku je stigao u jednom od najvećih zrakoplova na svijetu.

Galerija


Čelična neman raspona krila od 73 metra sletjela je danas u Zagreb. Riječ je o drugom najvećem avionu u svijetu koji se koristi za prijevoz posebnih tereta.

Vezani članci Izmjene GUP-a (Foto: Dnevnik.hr) Izmjene zagrebačkog GUP-a ponovno bez suglasnosti Ministarstva graditeljstva Zagrebački rotor (Antonio Bronić/PIXSELL) Nova regulacija: Policija će sutra zatvarati promet oko rotora, a idućeg tjedna zatvara se Jadranski most

Teretni prostor Antonova 124-100 dulji je od košarkaškog igrališta, a širine je 6 i pol metara. Ukupno može prevesti teret težak čak 120 tona. U Zagreb je doveo motor težak 84 tone iz Ruske nuklearne elektrane kako bi se na njemu napravio remont u Karlovcu.

"Radi se o jednom velikom, takozvanom havarijskom motoru koji se inače ugrađuje u nuklearne elektrane u sučaju sigurnosti, dakle, u slučaju neke havarije da se oni automatski mogu upaliti da ne dođe do još većih šteta. Pred cestarima, policijom i Zagrebtransom velik izazov", kazao je Almir Derviš Begović iz Adriadiesela.

Prijevoz motora na popravak u Karlovac krenuo je u kasnim večernjim satima ponedjeljka, a Marin Bulić iz Zagrebtransa rekao je reporteru Dnevnika Nove TV Dinu Golešu da je "generator utovaren na cestovnu poluprikolicu od 10 osovina, sa 4-osovinskim tegljačem te kako je krenuo u 21 sat iz Zagreba".

"Do Karlovca će putovati satima izvanrednim prijevozom. Njegov dolazak očekuje se oko 1 sat poslije ponoći", objasnio je Bulić. A Boris Tolić iz Adriadiesela rekao je da ga prevoze kasno navečer kako "ne bi stvarali dodatne gužve u cestovnom prometu". To je vrlo složen posao koji se dugo planira, logistički je vrlo zahtjevan", kazao nam je Tolić.

Na motoru koji je danas stigao iz Rusije radit će oko 150 radnika, a čitav posao trebao bi biti gotov za 3 do 6 mjeseci.

Pa će motor natrag za Rusiju. U Karlovačkoj tvornici pak će se uskoro baciti na remont drugih motora, no oni će u Hrvatsku željezničkim i cestovnim prometom. Ova je tvornica jedina u Hrvatskoj koja radi motore za nuklerne elektrane. Dobro je poznata i u svijetu. Jedan njihov motor radio je i u Černobilu - čak i nakon katastrofe.

"Jednoga dana su nazvali i rekli da su motori radili točno onoliko dugo koliko su imali goriva da bi mogli proizvoditi električnu energiju. Jedna takva katastrofa ih nije uništila. Kažu da još uvijek mogu raditi, ali to još nije provjereno zbog zračenja", kazao je Tolić.

Nije ovo prvi put da u Hrvatsku slijeću avioni Antonov. 2013. sletio je najveći među njima 225. Tada su zagrepčani mogli uživati i u njegovu razgledavanju, a cestama se vozio - končarov motor.

 Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr