Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Nema mira za bivše direktore Hrvatskih autocesta. Općinsko državno odvjetništvo u Zagrebu podnijelo je prekršajnu prijavu protiv Jurice Prskala, osumnjičenog za preplaćivanje bojenja tunela Žužulovoj Skladgradnji, i njegova prethodnika Marija Crnjaka zbog izmjene trase dionice Dalmatine od Ravče do Ploča.


Sumnja se da nisu poštovali proceduru pri određivanju izvođača radova za novu trasu, a sindikati sumnjaju da je ona i preplaćena za pola milijarde kuna. Dalmatina od Ravče do Ploča promijenila je smjer. 2005. godine tadašnji predsjednik Uprave HAC-a Mario Crnjak s hrvatskim građevinskim konzorcijem dogovorio je radove na južnoj trasi. Za 19 kilometara autoceste trebalo je oko dvije milijarde i 100 milijuna kuna. Pravac se potom mijenja u sjevernu trasu, a tih 25 kilometara stoji oko dvije milijarde i 600 milijuna. 'S obzirom da se radi o novoj trasi, a trasa je u ovom slučaju predmet javne nabave i ona je osnovni element te nabave trebalo je razvrgnuti taj ugovor koji je potpisan 2005. godine i raspisati novi javni natječaj. Hrvatske autoceste to nisu napravile', rekao je Mijat Stanić iz Nezavisnog cestarskog sindikata.

Vezani članci Slika nije dostupna Bivši šef HAC-a pere ruke: Postojala je politička linija zapovijedanja Slika nije dostupna HAC: Uhićeni direktori spominjali Kalmetu i Livakovića?

Potpisan je tek aneks postojećeg ugovora s odabranim graditeljima, čime su radovi poskupjeli za više od pola milijarde kuna. Crnjaka i njegovog nasljednika Juricu Prskala državno je odvjetništvo zbog toga prekršajno prijavilo. U izmjenu trase išlo se zbog sporazuma s Bosnom i Hercegovinom oko novih spojnih točaka s njihovom autocestom. Tvrdnje da je skuplja u HAC-u odbacuju. 'Sjeverna trasa' dionice u usporedivom broju kilometara sa starom 'južnom trasom' jeftinija je najmanje za 350 milijuna kuna', stoji u priopćenju HAC-a. Osnovni ugovor nije obuhvaćao izgradnju nastavka autoceste od Staševice do spojne ceste za luku Ploče u dužini od pet kilometara. Aneks osnovnog ugovora sklopljen je sukladno propisima i aktima društva, uz prethodnu jednoglasnu odluku Nadzornog odbora.

Ondje je sjedio, nakon izbijanja afera smijenjeni, Zdravko Livaković. Ni on kao ni drugi akteri priče pred kamere ne žele. Sindikati koji su slučaj i prijavili vjeruju da priča nema samo proceduralne greške. 'Svakako očekujem kad se provede kompletna istraga ovog cijelog postupka ukoliko se pronađu elementi kaznene odgovornosti da će se onda proširiti istraga', kaže Stanić. U problemu su i strojevi na toj dionici. Čekaju da stigne HAC-ovih obećanih 450 milijuna kuna za dovršenje radova na autocesti do Vrgorca.